Παιχνιδοποίηση στην Εκπαίδευση: Μια βιβλιογραφική έρευνα

Συγγραφείς

  • Κρυσταλία Φελεκίδου
  • Αντώνης Λενακάκης Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης

DOI:

https://doi.org/10.26248/.v2022i2.1612

Λέξεις-κλειδιά:

παιχνιδοποίηση, εκπαίδευση, κίνητρο, βιβλιογραφική έρευνα

Περίληψη

Το παρόν άρθρο αποτελεί μια βιβλιογραφική έρευνα του πεδίου της παιχνιδοποίησης στην εκπαίδευση. Γραμμένο με βάση τα κριτήρια του Torraco (2016), επιχειρεί να αποδομήσει την έννοια της παιχνιδοποίησης στις βασικές αρχές που τη διέπουν, και να την επανασυνθέσει αναδεικνύοντας τις θεωρητικές, ψυχολογικές και παιδαγωγικές βάσεις της, που την κατατάσσουν ως ένα ανερχόμενο εκπαιδευτικό εργαλείο. Αρχικά, συζητάται ο ορισμός της παιχνιδοποίησης, και τονίζεται η σημαντικότητά της ως καινοτόμου παιδαγωγικού μέσου. Στη συνέχεια υπογραμμίζεται ο ρόλος της παιχνιδοποίησης στην ενίσχυση του κινήτρου, και καταγράφονται τα στοιχεία της που επηρεάζουν το κίνητρο των μαθητών/τριών, όπως αυτά απορρέουν από την υπάρχουσα βιβλιογραφία. Τέλος, προβάλλονται συνοπτικά τα συμπεράσματα ερευνών ως προς την αποτελεσματικότητα της παιχνιδοποίησης στο εκπαιδευτικό πλαίσιο, και γίνονται προτάσεις για επιπλέον έρευνα.

Βιογραφικά Συγγραφέων

Κρυσταλία Φελεκίδου

Δασκάλα

Αντώνης Λενακάκης, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης

Αναπλ. καθηγητής,
Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης,
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης

Λήψεις

Δημοσίευση

2022-06-23

Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές

Φελεκίδου Κ., & Λενακάκης Α. (2022). Παιχνιδοποίηση στην Εκπαίδευση: Μια βιβλιογραφική έρευνα. Επιστήμες Αγωγής, 2022(2), 225–250. https://doi.org/10.26248/.v2022i2.1612

Τεύχος

Ενότητα

Άρθρα