Ποιοτική Ανάλυση Λαθών Ανάγνωσης στην Ελληνική και την Αγγλική Γλώσσα Μαθητών Δημοτικού

Συγγραφείς

  • Χρυσή Βεργαδή Πανεπιστήμιο Αθηνών
  • Φωτεινή Πoλυχρόνη Πανεπιστήμιο Αθηνών
  • Αλέξανδρος-Σταμάτιος Αντωνίου Πανεπιστήμιο Αθηνών
  • Κυριακή Ρόθου Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης

DOI:

https://doi.org/10.26248/.v2022i2.1609

Λέξεις-κλειδιά:

Ποιοτική ανάλυση λαθών, εκμάθηση αγγλικής γλώσσας, αποκωδικοποίηση

Περίληψη

Στόχος της παρούσας εργασίας είναι να αποτυπώσει μέσω ποιοτικής ανάλυσης τα λάθη στην ανάγνωση μεμονωμένων λέξεων στην ελληνική και την αγγλική γλώσσα μαθητών δημοτικού κατά την εκμάθηση των αγγλικών ως ξένη γλώσσα. Στην έρευνα συμμετείχαν 78 μαθητές των δύο τελευταίων τάξεων του δημοτικού οι οποίοι φοιτούσαν σε κέντρα ξένων γλωσσών στην Αθήνα. Στους συμμετέχοντες χορηγήθηκαν σταθμισμένες και άτυπες δοκιμασίες. Διαπιστώθηκε ότι οι μαθητές κάνουν ίδιους τύπους λαθών στην αποκωδικοποίηση  και στις δύο γλώσσες με διαφοροποίηση συχνότητας, ενώ φαίνεται ότι μεταφέρουν τις στρατηγικές που χρησιμοποιούν από τα ελληνικά στα αγγλικά. Συζητούνται οι προεκτάσεις των αποτελεσμάτων για το ρόλο της αδιαφάνειας της γλώσσας στην αναγνωστική ικανότητα των μαθητών κατά την εκμάθηση μιας ξένης γλώσσας.

Βιογραφικά Συγγραφέων

Χρυσή Βεργαδή, Πανεπιστήμιο Αθηνών

Τμήμα Φ.Π.Ψ.,
ΕΚΠΑ

Φωτεινή Πoλυχρόνη, Πανεπιστήμιο Αθηνών

Τμήμα Ψυχολογίας,
ΕΚΠΑ

Αλέξανδρος-Σταμάτιος Αντωνίου, Πανεπιστήμιο Αθηνών

Π.Τ.Δ.Ε.,
ΕΚΠΑ

Κυριακή Ρόθου, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης

ΤΕΠΑΕ,
ΑΠΘ

Λήψεις

Δημοσίευση

2022-06-23

Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές

Βεργαδή Χ., Πoλυχρόνη Φ., Αντωνίου Α.-Σ., & Ρόθου Κ. (2022). Ποιοτική Ανάλυση Λαθών Ανάγνωσης στην Ελληνική και την Αγγλική Γλώσσα Μαθητών Δημοτικού. Επιστήμες Αγωγής, 2022(2), 165–182. https://doi.org/10.26248/.v2022i2.1609

Τεύχος

Ενότητα

Άρθρα

Τα περισσότερο διαβασμένα άρθρα του ίδιου συγγραφέα(s)