Ποιοτική Ανάλυση Λαθών Ανάγνωσης στην Ελληνική και την Αγγλική Γλώσσα Μαθητών Δημοτικού
DOI:
https://doi.org/10.26248/.v2022i2.1609Λέξεις-κλειδιά:
Ποιοτική ανάλυση λαθών, εκμάθηση αγγλικής γλώσσας, αποκωδικοποίησηΠερίληψη
Στόχος της παρούσας εργασίας είναι να αποτυπώσει μέσω ποιοτικής ανάλυσης τα λάθη στην ανάγνωση μεμονωμένων λέξεων στην ελληνική και την αγγλική γλώσσα μαθητών δημοτικού κατά την εκμάθηση των αγγλικών ως ξένη γλώσσα. Στην έρευνα συμμετείχαν 78 μαθητές των δύο τελευταίων τάξεων του δημοτικού οι οποίοι φοιτούσαν σε κέντρα ξένων γλωσσών στην Αθήνα. Στους συμμετέχοντες χορηγήθηκαν σταθμισμένες και άτυπες δοκιμασίες. Διαπιστώθηκε ότι οι μαθητές κάνουν ίδιους τύπους λαθών στην αποκωδικοποίηση και στις δύο γλώσσες με διαφοροποίηση συχνότητας, ενώ φαίνεται ότι μεταφέρουν τις στρατηγικές που χρησιμοποιούν από τα ελληνικά στα αγγλικά. Συζητούνται οι προεκτάσεις των αποτελεσμάτων για το ρόλο της αδιαφάνειας της γλώσσας στην αναγνωστική ικανότητα των μαθητών κατά την εκμάθηση μιας ξένης γλώσσας.