Θετικές Ψυχοκοινωνικές Δυνάμεις: Ένα Δυνητικό Πλαίσιο Παρέμβασης για την Επαγγελματική Ανάπτυξη Εφήβων
DOI:
https://doi.org/10.26248/.v2022i2.1601Λέξεις-κλειδιά:
Ψυχοκοινωνικές δυνάμεις, επαγγελματική ανάπτυξη, διερεύνηση σταδιοδρομίας, σχολικό περιβάλλον, επαγγελματικός προσανατολισμόςΠερίληψη
Οι επαγγελματικές διαδρομές των εφήβων δεν είναι πλέον γραμμικές. Στη σύγχρονη εποχή η επιτυχία στη σταδιοδρομία στηρίζεται –πέρα από την τεχνική γνώση–σε επιπρόσθετα θετικά χαρακτηριστικά ή δυνάμεις, τα οποία οι έφηβοι/ες καλούνται να αναπτύξουν, προκειμένου να ανταποκριθούν στις ανάγκες που διαμορφώνονται στην αγορά εργασίας. Στο παρόν άρθρο παρουσιάζεται η σχέση των θετικών ψυχοκοινωνικών δυνάμεων (μελλοντικός οραματισμός, ψυχική ανθεκτικότητα, ευγνωμοσύνη και ψυχολογική ευεξία) με τη διερεύνηση σταδιοδρομίας. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι οι θετικές ψυχοκοινωνικές δυνάμεις αποτελούν προβλεπτικό παράγοντα στην υποκειμενική άποψη των εφήβων σχετικά με το μέλλον και την υποκειμενική αίσθηση ευεξίας τους. Τα αποτελέσματα συζητούνται στο πλαίσιο του επαγγελματικού προσανατολισμού και της συμβουλευτικής σταδιοδρομίας.