Η Εφαρμογή της Διαφοροποιημένης Διδασκαλία και Μάθησης στο Νέο Πρόγραμμα Σπουδών για τις Φυσικές Επιστήμες στην Προσχολική Εκπαίδευση

Συγγραφείς

  • Μαρία Σακελλαρίου Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
  • Παναγιώτα Στράτη Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
  • Πολυξένη Μήτση Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων

DOI:

https://doi.org/10.26248/.v2022i1.1583

Λέξεις-κλειδιά:

Φυσικές Επιστήμες, Προσχολική Εκπαίδευση, Διαφοροποιημένη Διδασκαλία και Μάθηση, Νέα Προγράμματα Σπουδών

Περίληψη

Η παρούσα ερευνητική εργασία ασχολείται με τη μελέτη περίπτωσης είκοσι τεσσάρων (24) μαθητών που φοιτούν στο Νηπιαγωγείο και την επόμενη σχολική χρονιά θα μεταβούν στο Δημοτικό Σχολείο. Το ερευνητικό μας πρόγραμμα υλοποιήθηκε σε Νηπιαγωγείο της Περιφερειακής Ενότητας Ηπείρου κατά το σχολικό έτος 2017-2018. Οι μετρήσεις βασίστηκαν στην επίτευξη διδακτικών στόχων σύμφωνα με το Νέο Πρόγραμμα Σπουδών για το Νηπιαγωγείο, από τον Οκτώβριο του 2017, έως και τον Μάρτιο του 2018. Η έρευνα ανέδειξε, ότι η εφαρμογή της Διαφοροποιημένης Διδασκαλίας και Μάθησης στη διδακτική των Φυσικών Επιστημών σύμφωνα με το Νέο Πρόγραμμα Σπουδών για το Νηπιαγωγείο (2014)  βοήθησε όλους τους μαθητές να  έχουν ενεργό συμμετοχή στη διαδικασία κατάκτησης της γνώσης, αλλά και να αξιοποιούν  στην καθημερινή τους ζωή έννοιες, δεξιότητες και εμπειρίες από τις Φυσικές Επιστήμες. Διαπιστώθηκε επίσης, η σημαντικότητα της διδακτικής μεθοδολογίας για τις Φυσικές Επιστήμες καθώς είναι προσαρμοσμένη στα ενδιαφέροντα των παιδιών  προσχολικής ηλικίας.

Βιογραφικά Συγγραφέων

Μαρία Σακελλαρίου, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων

Καθηγήτρια
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων

Παναγιώτα Στράτη, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων

Διδάκτωρ
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων

Πολυξένη Μήτση, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων

Διδάκτωρ
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων

Λήψεις

Δημοσίευση

2022-02-25

Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές

Σακελλαρίου Μ., Στράτη Π., & Μήτση Π. (2022). Η Εφαρμογή της Διαφοροποιημένης Διδασκαλία και Μάθησης στο Νέο Πρόγραμμα Σπουδών για τις Φυσικές Επιστήμες στην Προσχολική Εκπαίδευση. Επιστήμες Αγωγής, 2022(1), 237–258. https://doi.org/10.26248/.v2022i1.1583

Τεύχος

Ενότητα

Άρθρα