Η Επαγγελματική Εξουθένωση και το Άγχος των Εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής

Συγγραφείς

  • Σοφία Λιθοξοπούλου
  • Ακριβούλα Γεράκη

DOI:

https://doi.org/10.26248/.v2022i1.1573

Λέξεις-κλειδιά:

Επαγγελματική εξουθένωση, αιτίες και παράγοντες, στρατηγικές αντιμετώπισης, ειδική αγωγή, εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής

Περίληψη

Στη σύγχρονη εποχή, το φαινόμενο της επαγγελματικής εξουθένωσης βρίσκεται σε άμεση σχέση με το επαγγελματικό άγχος και η εκπαίδευση πλήττεται ιδιαίτερα από το φαινόμενο. Πρόκειται για ένα ψυχολογικό σύνδρομο το οποίο εμφανίζεται στους εκπαιδευτικούς με μεγάλη συχνότητα. Αυτό που μελετάται είναι η επίδραση του  στους καθηγητές/τριες ειδικής αγωγής, για τους οποίους δεν υπάρχουν αρκετές μελέτες . Η έλλειψη  ερευνών συνετέλεσε στη διεξαγωγή της παρούσας έρευνας, στους/στις εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της Λάρισας. Για την επιλογή του δείγματος χρησιμοποιήθηκε η μέθοδος του  δείγματος ευκολίας, ενώ για τη συλλογή και  ανάλυση των ερευνητικών μας δεδομένων χρησιμοποιήθηκε, η τεχνική της ημιδομημένης συνέντευξης. Τα αποτελέσματα έδειξαν πως η επαφή με τους γονείς και το αρνητικό εργασιακό κλίμα, αποτελούν τους βασικότερους παράγοντες πρόκλησης επαγγελματικής εξουθένωσης, με τα σημαντικότερα σωματικά συμπτώματα να είναι ένταση και διατροφικές διαταραχές. Ως λύση και πρόληψη παρουσιάστηκαν η υιοθέτηση ενός υγιεινού τρόπου ζωής, η αυτοαξιολόγηση αλλά και η επιμόρφωση.

Βιογραφικά Συγγραφέων

Σοφία Λιθοξοπούλου

Εκπαιδευτικός Α/θμιας Εκπ/σης (MEd)

Ακριβούλα Γεράκη

Εκπαιδευτικός, Διδάκτωρ ΑΠΘ
Μέλος ΣΕΠ-ΕΑΠ

Λήψεις

Δημοσίευση

2022-02-25

Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές

Λιθοξοπούλου Σ., & Γεράκη Α. (2022). Η Επαγγελματική Εξουθένωση και το Άγχος των Εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής. Επιστήμες Αγωγής, 2022(1), 31–52. https://doi.org/10.26248/.v2022i1.1573

Τεύχος

Ενότητα

Άρθρα