Εννοιολογικές Προσεγγίσεις και Θεωρητικές Επισημάνσεις της Επαγγελματικής Ανάπτυξης του Εκπαιδευτικού
DOI:
https://doi.org/10.26248/.v2021i3.1550Λέξεις-κλειδιά:
Επαγγελματική ανάπτυξη, εκπαιδευτικός, γνωρίσματαΠερίληψη
Η επαγγελματική ανάπτυξη του εκπαιδευτικού αποτελεί σημαντικό θέμα για τους εκπαιδευτικούς, ενώ γενικά αναγνωρίζεται η συμβολή και η σημασία της σε ένα συνεχώς εξελισσόμενο και μεταβαλλόμενο εκπαιδευτικό περιβάλλον. Στην παρούσα μελέτη επιδιώκεται η μελέτη και η αποτύπωση των ποικίλων θεωρητικών και εννοιολογικών προσεγγίσεων της έννοιας μέσα από το ελληνική και τη διεθνή ερευνητική βιβλιογραφία. Όπως διαπιστώνεται, τα γνωρίσματα και τα χαρακτηριστικά της επαγγελματικής ανάπτυξης ταξινομούνται σε επτά βασικές διαστάσεις, οι οποίες διαμορφώνουν, εξελίσσονται και αναδιαμορφώνονται κατά τη διάρκεια της σταδιοδρομίας των εκπαιδευτικών. Η προτεινόμενη ταξινόμηση μπορεί να χρησιμεύσει ως θεωρητικό θεμέλιο για περαιτέρω διερεύνηση της παρέμβασης των θεωρητικών προσεγγίσεων και του αντίκτυπου τους στην καθημερινή πρακτική στη σύγχρονη εκπαιδευτική πραγματικότητα.