Πρακτική Άσκηση στην Πανδημία Covid-19: Χαρτογραφωντας τις (Αντι-)δράσεις Παιδαγωγικών Τμημάτων

Συγγραφείς

  • Αναστάσιος Σιάτρας Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
  • Αικατερίνη Μιχαλοπούλου Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας

DOI:

https://doi.org/10.26248/.v2020i3.1229

Λέξεις-κλειδιά:

Πρακτική άσκηση, πανδημία covid-19, παιδαγωγικά τμήματα, ανάλυση περιεχομένου, εκπαιδευτικές στρατηγικές

Περίληψη

Η έξαρση του κορονοϊού SARS-CoV-2 στο εαρινό εξάμηνο του ακαδημαϊκού έτους 2019-2020 οδήγησε τα παιδαγωγικά τμήματα να διακόψουν την υλοποίηση της πρακτικής άσκησης (Π.Α.) φοιτητριών/τών σε εκπαιδευτικές δομές. Για την αντιμετώπιση των προβλημάτων που ανέκυψαν, πολλά τμήματα σχεδίασαν και ανέπτυξαν αντισταθμιστικά εξ αποστάσεως προγράμματα Π.Α. Στόχος της εργασίας είναι να χαρτογραφήσει τις πρώτες δράσεις των παιδαγωγικών τμημάτων, διερευνώντας τις εκπαιδευτικές στρατηγικές που υιοθετήθηκαν στην Π.Α. φοιτητριών/τών ως αντισταθμιστικά προγράμματα. Πραγματοποιήθηκε ανάλυση περιεχομένου στις αποφάσεις ή/και δημοσιευμένες ανακοινώσεις παιδαγωγικών τμημάτων που αφορούσαν σε ζητήματα Π.Α. φοιτητριών/των 8ου εξαμήνου και άνω. Το δείγμα της έρευνας αφορούσε σε δέκα (10) αποφάσεις/ανακοινώσεις, από την ανάλυση των οποίων προκύπτει ότι οι εκπαιδευτικές στρατηγικές που αξιοποιήθηκαν αναφέρονται σε πέντε άξονες που επιτρέπουν την ερμηνεία των ευρημάτων. Συμπερασματικά, στην εργασία υποστηρίζεται ότι οι αντισταθμιστικές στρατηγικές για τα εξ αποστάσεως προγράμματα Π.Α. συγκλίνουν ή αποκλίνουν ανάλογα με τις βαθμίδες εκπαίδευσης στις οποίες αντιστοιχούν τα παιδαγωγικά τμήματα.

Βιογραφικά Συγγραφέων

Αναστάσιος Σιάτρας, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας

Συμβασιούχος Διδάσκων
Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπ/σης
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας

Αικατερίνη Μιχαλοπούλου, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας

Καθηγήτρια
Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπ/σης
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας

Λήψεις

Δημοσίευση

2020-10-09

Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές

Σιάτρας Α., & Μιχαλοπούλου Α. (2020). Πρακτική Άσκηση στην Πανδημία Covid-19: Χαρτογραφωντας τις (Αντι-)δράσεις Παιδαγωγικών Τμημάτων. Επιστήμες Αγωγής, 2020(3), 203–215. https://doi.org/10.26248/.v2020i3.1229

Τεύχος

Ενότητα

Άρθρα

Τα περισσότερο διαβασμένα άρθρα του ίδιου συγγραφέα(s)