Κίνητρα και Επιλογή Δεύτερης Ξένης Γλώσσας στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση
DOI:
https://doi.org/10.26248/.v2020i3.1222Λέξεις-κλειδιά:
Κίνητρα, ξένη γλώσσα, πρωτοβάθμια εκπαίδευση, θεωρία «Εαυτού»Περίληψη
Στο άρθρο παρουσιάζονται τα αποτελέσματα έρευνας σε σχολεία τριών περιοχών της Ελλάδας (Κιλκίς, Άρτα και Β’ Αθήνας), με στόχο τη μελέτη των κινήτρων των μαθητών και μαθητριών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης ως προς την επιλογή της δεύτερης ξένης γλώσσας, με βάση τη θεωρία του «L2 Motivational Self System» (L2MSS) (Dörnyei, 2005, 2009) (προτεινόμενη απόδοση στην ελληνική γλώσσα: «Ο Εαυτός ως σύστημα «κινητροποίησης» στην ξένη γλώσσα»), η οποία αποτελεί μία ολοκληρωμένη σύνθεση προηγούμενων θεωριών, σχετικά με τα κίνητρα στην εκμάθηση ξένων γλωσσών. Συγκεκριμένα, αναλύονται και κατηγοριοποιούνται τα κίνητρα που ωθούν τους μαθητές/τριες των εν λόγω περιοχών να επιλέξουν να μάθουν στο πλαίσιο του ελληνικού δημόσιου σχολείου τη γαλλική ή τη γερμανική γλώσσα, ως δεύτερη ξένη γλώσσα επιλογής. Ειδικότερα, γίνεται προσπάθεια καταγραφής του είδους του κινήτρου («ιδανικός εαυτός»/«υποχρεωτικός εαυτός») που αναπτύσσουν οι εν λόγω μαθητές/τριες ανά περιοχή διαμονής, με απώτερο στόχο τη μελέτη των αιτιών της πολύ μεγάλης διαφοροποίησης που καταγράφεται ως προς την επιλογή της δεύτερης ξένης γλώσσας ανάμεσα σε περιοχές της βόρειας και νότιας Ελλάδας.