Κριτική Σκέψη - Μια Κριτική Ανάλυση της Έννοιας και του Κρυφού Αναλυτικού Προγράμματος που τη Συνοδεύει

Authors

  • Λεύκιος Νεοφύτου

DOI:

https://doi.org/10.26248/edusci.v2015i1.1723

Keywords:

Αναλυτικό Πρόγραμμα, Κριτική Σκέψη, Κρυφό Αναλυτικό, Κριτική Παιδαγωγική

Abstract

This essay discusses the hidden curriculum embedded in the notion of critical thinking. Reviewing its potentials along with its limitations, the author suggests the adoption of a meta-critical approach in the examination of critical thinking. Such an approach not only will enable to transcend the hidden curriculum that comes with the unexamined utilization of critical thinking in education, but it will also contribute towards its humanization. To this end, critical thinking can benefit a lot from critical pedagogy.

Author Biography

Λεύκιος Νεοφύτου

Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Κύπρου

Published

2015-03-31

How to Cite

Νεοφύτου Λ. (2015). Κριτική Σκέψη - Μια Κριτική Ανάλυση της Έννοιας και του Κρυφού Αναλυτικού Προγράμματος που τη Συνοδεύει. Education Sciences, 2015(1), 109–127. https://doi.org/10.26248/edusci.v2015i1.1723

Most read articles by the same author(s)