8. Το σχολείο του μέλλοντος και το φιλανδικό – γερμανικό εναλλακτικό εκπαιδευτικό σύστημα – Μια Συγκριτική Προσέγγιση / The school of future and the Finnish – German alternative educational system – a Comparative Approach

Authors

  • Παναγιώτης Γιαγκουνίδης Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης

DOI:

https://doi.org/10.26248/.v0i2.73

Keywords:

Educational system, Germany, Finland, comparison, alternative school, Εκπαιδευτικό σύστημα, Γερμανία, Φινλανδία, σύγκριση, εναλλακτικό σχολείο

Abstract

This project presented and compared how much the Finnish and the German alternative pedagogy contributes to the upgrade and remodeling of the learning environments that respond to the multiformity and chromatic printing that are displayed from the various biographies of the students and to the upgrade of teachers’ training.

Author Biography

Παναγιώτης Γιαγκουνίδης, Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης

Αναπληρωτής Καθηγητής Π.Τ.Δ.Ε – Δ.Π.Θ.

Published

2017-03-31

How to Cite

Γιαγκουνίδης Π. (2017). 8. Το σχολείο του μέλλοντος και το φιλανδικό – γερμανικό εναλλακτικό εκπαιδευτικό σύστημα – Μια Συγκριτική Προσέγγιση / The school of future and the Finnish – German alternative educational system – a Comparative Approach. Education Sciences, (2), 160–171. https://doi.org/10.26248/.v0i2.73