Η Ευρωπαϊκή Διάσταση του Ρόλου του Έλληνα Εκπαιδευτικού: Εμπειρική Προσέγγιση

Authors

  • Αντώνης Παπαοικονόμου

DOI:

https://doi.org/10.26248/edusci.v2015i3.1704

Keywords:

Εθνική ταυτότητα, εκπαιδευτικός, Ευρωπαϊκή ολοκλήρωση, κρίση χρέους

Abstract

This study examines the attitudes of Greek teachers towards Europe in relation with their national identity. Because of the Greek debt crisis and Greece's entrance to IMF and EFSM mechanisms, two successive researches were conducted using the same questionnaire (the first in 1036 and the second in 482 teachers from all over Greece in 2009 and 2011 respectively). The statistical analysis showed that there is a shift away from European orientation, a finding that is attributed to economic difficulties.

Author Biography

Αντώνης Παπαοικονόμου

Εκπαιδευτικός ΠΕ06-09
Μεταδιδακτορικός Ερευνητικός Εταίρος Πολιτικών Επιστημών ΑΠΘ
Ειδικός Επιστήμων ΠΔ/407 Πανεπιστημίου Μακεδονίας

Published

2015-09-30

How to Cite

Παπαοικονόμου Α. (2015). Η Ευρωπαϊκή Διάσταση του Ρόλου του Έλληνα Εκπαιδευτικού: Εμπειρική Προσέγγιση. Education Sciences, 2015(3), 57–73. https://doi.org/10.26248/edusci.v2015i3.1704