Νοηματική Επεξεργασία Κειμένου στην Ελληνική ως Δεύτερη Γλώσσα: Ενδεικτική Εφαρμογή με Έμφαση στο Λεξιλόγιο

Authors

  • Παρασκευή Θώμου University of Crete

DOI:

https://doi.org/10.26248/edusci.v2013i1-2.1767

Keywords:

Διδασκαλία κειμένου, ελληνική ως δεύτερη γλώσσα, ενίσχυση κατανόησης, κειμενικό λεξιλόγιο

Abstract

In this paper we are dealing with reading comprehension and the vocabulary of a text, textual vocabulary. Commonly, textual vocabulary is not taken very much into account when working texts in classroom. Reading comprehension is focused on other issues concerning the text except for its vocabulary. In this paper we are considering textual vocabulary as an integral part of reading comprehension procedure. Our proposal enhances reading comprehension with textual vocabulary comprehension activities.

Author Biography

Παρασκευή Θώμου, University of Crete

Λέκτορας
Πανεπιστήμιο Κρήτης

Published

2013-06-30

How to Cite

Θώμου Π. (2013). Νοηματική Επεξεργασία Κειμένου στην Ελληνική ως Δεύτερη Γλώσσα: Ενδεικτική Εφαρμογή με Έμφαση στο Λεξιλόγιο. Education Sciences, 2013(1-2), 59–73. https://doi.org/10.26248/edusci.v2013i1-2.1767