Νοηματική Επεξεργασία Κειμένου στην Ελληνική ως Δεύτερη Γλώσσα: Ενδεικτική Εφαρμογή με Έμφαση στο Λεξιλόγιο

Συγγραφείς

  • Παρασκευή Θώμου Πανεπιστήμιο Κρήτης

DOI:

https://doi.org/10.26248/edusci.v2013i1-2.1767

Λέξεις-κλειδιά:

Διδασκαλία κειμένου, ελληνική ως δεύτερη γλώσσα, ενίσχυση κατανόησης, κειμενικό λεξιλόγιο

Περίληψη

In this paper we are dealing with reading comprehension and the vocabulary of a text, textual vocabulary. Commonly, textual vocabulary is not taken very much into account when working texts in classroom. Reading comprehension is focused on other issues concerning the text except for its vocabulary. In this paper we are considering textual vocabulary as an integral part of reading comprehension procedure. Our proposal enhances reading comprehension with textual vocabulary comprehension activities.

Βιογραφικό Συγγραφέα

Παρασκευή Θώμου, Πανεπιστήμιο Κρήτης

Λέκτορας
Πανεπιστήμιο Κρήτης

Λήψεις

Δημοσίευση

2013-06-30

Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές

Θώμου Π. (2013). Νοηματική Επεξεργασία Κειμένου στην Ελληνική ως Δεύτερη Γλώσσα: Ενδεικτική Εφαρμογή με Έμφαση στο Λεξιλόγιο. Επιστήμες Αγωγής, 2013(1-2), 59–73. https://doi.org/10.26248/edusci.v2013i1-2.1767

Τεύχος

Ενότητα

Άρθρα