Ιχνηλάτηση των Απόψεων των Καθηγητών για την Τηλεκπαίδευση στην Αρχή της Πανδημίας
DOI:
https://doi.org/10.26248/.v2020i2.899Λέξεις-κλειδιά:
Τηλεκπαίδευση (Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση), Τ.Π.Ε., Πανδημία, Καθηγητές Δ.Ε.Περίληψη
Με αφορμή την πανδημία που προκάλεσε ο SARS-CoV-2, οι καθηγητές Δ.Ε. κλήθηκαν έκτακτα και χωρίς προετοιμασία να προσφέρουν μαθήματα τηλεκπαίδευσης στους μαθητές τους. Στόχος της παρούσας εργασίας είναι να αποτυπώσει τις απόψεις των καθηγητών σχετικά με την τηλεκπαίδευση, στην προοπτική να αποτελέσει αυτή ένα εργαλείο ενίσχυσης του αποκαλούμενου ‘ψηφιακού σχολείου’. Τα συμπεράσματα έδειξαν ότι δεν υπήρξε αντίδραση στην εφαρμογή της τηλεκπαίδευσης εν μέσω κρίσης, αλλά καταγράφεται αμφισημία σχετικά με την πρόθεσή τους να την εφαρμόσουν υπό κανονικές συνθήκες. Παρά το γεγονός ότι οι καθηγητές δηλώνουν αρκετά εξοικειωμένοι με τη χρήση της νέας τεχνολογίας, αναζητούν περαιτέρω εξειδικευμένη επιμόρφωση για να ανταποκριθούν στις ανάγκες της εξ αποστάσεως διδασκαλίας. Δεδομένου ότι οι καθηγητές θεωρούν ότι και οι μαθητές τους δεν είναι έτοιμοι για κάτι τέτοιο, οι παρεμβατικές δράσεις της πολιτείας δεν πρέπει να περιοριστούν στην παροχή τεχνικής κατάρτισης, αλλά να σχεδιαστούν με τέτοιο τρόπο ώστε να αναδειχθεί το συγκριτικό πλεονέκτημα της τηλεκπαίδευσης ως επικουρικού διδακτικού μέσου.