Συναισθηματική Νοημοσύνη και Επικοινωνιακή Ικανότητα: Μια Εμπειρική Διερεύνηση σε Διευθυντές/ντριες Σχολικών Μονάδων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
DOI:
https://doi.org/10.26248/.v2020i1.768Λέξεις-κλειδιά:
Συναισθηματική νοημοσύνη, επικοινωνιακή ικανότητα, διευθυντής/ρια σχολικής μονάδας, MSCEITΠερίληψη
Στην έρευνα αυτή ελέχθηκε η υπόθεση πως, στην περίπτωση των διευθυντών/τριών σχολικών μονάδων, υψηλότερη συναισθηματική νοημοσύνη συνεπάγεται και καλύτερη επικοινωνιακή ικανότητα. Στην πρώτη φάση της έρευνας εξετάστηκε η αντικειμενική συναισθηματική νοημοσύνη 11 διευθυντών/ντριών σχολικών μονάδων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, με το Mayer-Salovey-Caruso Emotional Intelligent Test (Mayer, Caruso & Salovey, 2000). Από αυτούς επιλέχθηκαν δύο διευθυντές με τις υψηλότερες και τρεις με τις χαμηλότερες επιδόσεις στη συναισθηματική νοημοσύνη, προκειμένου να ελεγχθούν ως προς την επικοινωνιακή τους ικανότητα, με ατομική ημιδομημένη συνέντευξη. Τα αποτελέσματα έδειξαν πως οι διευθυντές/ντριες που έχουν υψηλότερη αντικειμενική συναισθηματική νοημοσύνη έχουν καλύτερες επικοινωνιακές ικανότητες από εκείνους με χαμηλότερη συναισθηματική νοημοσύνη. Πιο συγκεκριμένα, φάνηκε ότι οι πρώτοι, σύμφωνα με τις απαντήσεις τους, καταφέρνουν να περάσουν με σαφήνεια το μήνυμά τους και να μεταφέρουν ανεμπόδιστα το όραμά τους στην εκπαιδευτική κοινότητα.