Εκπαιδευτικές Επισκέψεις: Απόψεις Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για τον Προγραμματισμό, τη Σχεδίαση και την Υλοποίησή τους

Συγγραφείς

  • Ζωή Γκουτζέρη
  • Μαρίνα Κουγιουρούκη Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης

DOI:

https://doi.org/10.26248/.v2020i1.766

Λέξεις-κλειδιά:

Εκπαιδευτική εκδρομή, πεδίο, σχεδιασμός, υλοποίηση, δραστηριότητες, ξεναγός

Περίληψη

Η παρούσα εργασία μελετά τις απόψεις εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για τον τρόπο με τον οποίο σχεδιάζουν, οργανώνουν και προετοιμάζουν τις εκπαιδευτικές επισκέψεις της τάξης τους σε χώρους που παρουσιάζουν εκπαιδευτικό ενδιαφέρον. Διερευνά επίσης αφενός τις συνθήκες κάτω από τις οποίες υλοποιούνται οι επισκέψεις αυτές κι αφετέρου τις δραστηριότητες τις οποίες αναθέτουν στους μαθητές τους μετά την πραγματοποίησή τους. Τα αποτελέσματα της ποιοτικής αυτής έρευνας καταδεικνύουν ότι οι εκπαιδευτικοί θεωρούν ιδιαιτέρως αναγκαίο τον σχεδιασμό μιας εκπαιδευτικής επίσκεψης, ενημερώνονται επισταμένως οι ίδιοι γι’ αυτήν και προετοιμάζουν ανάλογα και τους μαθητές τους πριν την επίσκεψη. Επιπλέον, αξιοποιούν στους χώρους που επισκέπτονται τη συνδρομή των ξεναγών όπου βέβαια αυτοί προσφέρονται και, τέλος, οργανώνουν διδακτικές δραστηριότητες εμπέδωσης – ανατροφοδότησης μετά την ολοκλήρωση της επίσκεψης. Ο τρόπος με τον οποίο οργανώνουν μία εκπαιδευτική επίσκεψη παρουσιάζει διαφοροποιήσεις, καθώς εξαρτάται από την προσωπική εκτίμηση του κάθε εκπαιδευτικού.

Βιογραφικά Συγγραφέων

Ζωή Γκουτζέρη

Εκπαιδευτικός, κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου (Π.Τ.Δ.Ε./ Δ.Π.Θ.)

Μαρίνα Κουγιουρούκη, Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης

Επίκουρη Καθηγήτρια
Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης

Λήψεις

Δημοσίευση

2020-02-21

Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές

Γκουτζέρη Ζ., & Κουγιουρούκη Μ. (2020). Εκπαιδευτικές Επισκέψεις: Απόψεις Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για τον Προγραμματισμό, τη Σχεδίαση και την Υλοποίησή τους. Επιστήμες Αγωγής, 2020(1), 7–20. https://doi.org/10.26248/.v2020i1.766

Τεύχος

Ενότητα

Άρθρα