Γνωσιακά Ενδιαφέροντα και Σενάρια που Αξιοποιούν τις ΤΠΕ στην Εκπαίδευση για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη
DOI:
https://doi.org/10.26248/.v2018i4.761Λέξεις-κλειδιά:
Γνωσιακά ενδιαφέροντα, ΤΠΕ στην εκπαίδευση για τη βιώσιμη ανάπτυξη, εκπαιδευτικά σενάρια, ΠρωτέαςΠερίληψη
H παρούσα εργασία εστιάζει στη μελέτη της ανθρώπινης δράσης μέσα από το πρίσμα των τριών γνωσιακών ενδιαφερόντων του Habermas (τεχνικό, πρακτικό, χειραφετικό) και περιγράφει πώς αυτό αξιοποιείται σε μελέτες για τη χρήση των ΤΠΕ στην εκπαίδευση. Τα γνωσιακά ενδιαφέροντα προτείνονται ως εργαλείο για να μελετηθεί ο σχεδιασμός της εκπαιδευτικής διαδικασίας και παρουσιάζεται ένα παράδειγμα τέτοιας μελέτης με αντικείμενο έξι δημοσιευμένα εκπαιδευτικά σενάρια. Γίνονται παρατηρήσεις και ακολουθούν προτάσεις για τον προσανατολισμό των διδακτικών πρακτικών στο τρίτο γνωσιακό ενδιαφέρον, το χειραφετικό, το οποίο επιδιώκει τη μάθηση ως ενεργητική παρέμβαση στον κόσμο.