Χτίζοντας Γέφυρες Ανάμεσα σε Σχολείο και Γονείς-Πρόσφυγες
DOI:
https://doi.org/10.26248/.v2019i3.749Λέξεις-κλειδιά:
Γονεϊκή εμπλοκή, πρόσφυγες, εκπαίδευση, επικοινωνίαΠερίληψη
Η γονεϊκή εμπλοκή στην εκπαιδευτική διαδικασία θεωρείται μια πολύ σημαντική παράμετρος που εξασφαλίζει την ακαδημαϊκή επιτυχία αλλά και την ομαλότερη ψυχοκοινωνική ανάπτυξη των παιδιών. Ενώ πλήθος ερευνών επιβεβαιώνουν τα πολλαπλά οφέλη που απορρέουν από την καλή συνεργασία του σχολείου και της οικογένειας, στην πράξη συναντώνται δυσκολίες καθώς υπάρχουν παράγοντες που λειτουργούν ανασταλτικά στην επίτευξή τους (Block, Cross, Riggs & Gibbs, 2014). Ένας απ’ αυτούς είναι η περίπτωση των μεταναστών γονέων που χρήζουν ιδιαίτερης αντιμετώπισης και προσέγγισης από το σχολείο καθώς αντιμετωπίζουν πολλαπλές δυσκολίες στη χώρα υποδοχής (Isik-Ercan, 2012). Έτσι, η επικοινωνία ανάμεσα σε σχολείο και μετανάστες γονείς εμπλέκει ζητήματα εξουσίας και «νομιμότητας» συγκεκριμένου γλωσσικού και πολιτισμικού κεφαλαίου για το δικαίωμα και τη δυνατότητα πρόσβασης στην εκπαίδευση των παιδιών (Androulakis et al, 2016). Στόχος της παρούσας εισήγησης είναι να παρουσιάσει τις πρακτικές εμπλοκής των γονέων μαθητών (προσφύγων) που εφαρμόστηκαν στη Μαγνησία το σχολικό έτος 2016-17, έτος που οι πρόσφυγες-μαθητές εντάχθηκαν στο εκπαιδευτικό σύστημα, με απώτερο σκοπό να αναδειχτούν οι παράγοντες εκείνοι που διευκολύνουν την εμπλοκή των προσφύγων γονέων αλλά και τα εμπόδια που περιλαμβάνονται σε αυτή.