Χτίζοντας Γέφυρες Ανάμεσα σε Σχολείο και Γονείς-Πρόσφυγες

Συγγραφείς

  • Ελένη Μπαρμπουδάκη
  • Μάγδα Βίτσου Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
  • Αναστασία Γκαινταρτζή Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας

DOI:

https://doi.org/10.26248/.v2019i3.749

Λέξεις-κλειδιά:

Γονεϊκή εμπλοκή, πρόσφυγες, εκπαίδευση, επικοινωνία

Περίληψη

Η γονεϊκή εμπλοκή στην εκπαιδευτική διαδικασία θεωρείται μια πολύ σημαντική παράμετρος που εξασφαλίζει την ακαδημαϊκή επιτυχία αλλά και την ομαλότερη ψυχοκοινωνική ανάπτυξη των παιδιών. Ενώ πλήθος ερευνών επιβεβαιώνουν τα πολλαπλά οφέλη που απορρέουν από την καλή συνεργασία του σχολείου και της οικογένειας, στην πράξη συναντώνται δυσκολίες καθώς υπάρχουν παράγοντες που λειτουργούν ανασταλτικά στην επίτευξή τους (Block, Cross, Riggs & Gibbs, 2014). Ένας απ’ αυτούς είναι η περίπτωση των μεταναστών γονέων που χρήζουν ιδιαίτερης αντιμετώπισης και προσέγγισης από το σχολείο καθώς αντιμετωπίζουν πολλαπλές δυσκολίες στη χώρα υποδοχής (Isik-Ercan, 2012). Έτσι, η επικοινωνία ανάμεσα σε σχολείο και μετανάστες γονείς εμπλέκει ζητήματα εξουσίας και «νομιμότητας» συγκεκριμένου γλωσσικού και πολιτισμικού κεφαλαίου για το δικαίωμα και τη δυνατότητα πρόσβασης στην εκπαίδευση των παιδιών (Androulakis et al, 2016). Στόχος της παρούσας εισήγησης είναι να παρουσιάσει τις πρακτικές εμπλοκής των γονέων μαθητών (προσφύγων) που εφαρμόστηκαν στη Μαγνησία το σχολικό έτος 2016-17, έτος που οι πρόσφυγες-μαθητές εντάχθηκαν στο εκπαιδευτικό σύστημα, με απώτερο σκοπό να αναδειχτούν οι παράγοντες εκείνοι που διευκολύνουν την εμπλοκή των προσφύγων γονέων αλλά και τα εμπόδια που περιλαμβάνονται σε αυτή.

Βιογραφικά Συγγραφέων

Ελένη Μπαρμπουδάκη

Εκπαιδευτικός ΠΕ 70/71
ΜΔΕ ΥΠΠΕΘ

Μάγδα Βίτσου, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας

Δρ. Δράματος στην Εκπαίδευση
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας

Αναστασία Γκαινταρτζή, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας

Δρ. Κοινωνιογλωσσολογίας ΕΕΠ

Λήψεις

Δημοσίευση

2019-10-21

Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές

Μπαρμπουδάκη Ε., Βίτσου Μ., & Γκαινταρτζή Α. (2019). Χτίζοντας Γέφυρες Ανάμεσα σε Σχολείο και Γονείς-Πρόσφυγες. Επιστήμες Αγωγής, 2019(3), 131–144. https://doi.org/10.26248/.v2019i3.749

Τεύχος

Ενότητα

Άρθρα