Αντιλήψεις Εκπαιδευτικών για τη Συμβολή της Αυτοαξιολόγησης στην

Συγγραφείς

  • Κοσμάς Μίζης

DOI:

https://doi.org/10.26248/.v2019i3.745

Λέξεις-κλειδιά:

Aυτοαξιολόγηση, εσωτερική αναπτυξιακή διαδικασία, αποτελεσματική λειτουργία, σχολική μονάδα, αντιλήψεις των εκπαιδευτικών

Περίληψη

Η συμβολή της διαδικασίας της αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας, ως μια εσωτερική αναπτυξιακή διαδικασία, στην αποτελεσματική λειτουργία της αποτελεί αναντίρρητα ένα θεματικό πεδίο που βρίσκεται στο επίκεντρο του παγκόσμιου ερευνητικού ενδιαφέροντος. Συνεπώς δικαιολογείται απολύτως το ερώτημα κατά πόσο οι αντιλήψεις των εκπαιδευτικών τυγχάνουν συμβατές με τη θεμελιώδη συμβολή της αυτοαξιολόγησης στην αποτελεσματικότητα της σχολικής μονάδας.

Η έρευνα, επομένως, αποσκοπούσε να διερευνήσει το βαθμό που οι εκπαιδευτικοί θεωρούν ότι η αυτοαξιολόγηση ως μια αναπτυξιακή διαδικασία δρα καταλυτικά στην διασφάλιση της αποτελεσματικής λειτουργίας της σχολικής μονάδας με ένα πολυεπίπεδο και πολυποίκιλο τρόπο.

Ως μέσα συλλογής δεδομένων χρησιμοποιήθηκαν το ερωτηματολόγιο και κατόπιν για λόγους μεθοδολογικής τριγωνοποίησης διεξήχθη ομαδική συνέντευξη προκειμένου να ενισχυθεί ο βαθμός αξιοπιστίας και εγκυρότητας της έρευνας. Το δείγμα της έρευνας αποτελείτο από 150 εκπαιδευτικούς των δημοσιών δημοτικών σχολείων της περιφερειακής ενότητας Ηρακλείου Κρήτης.

Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι στο σύνολο τους οι εκπαιδευτικοί του δείγματος είχαν από αρνητικές έως και αδιάφορες στάσεις σε σχέση με την συμβολή της αυτοαξιολόγησης στην αποτελεσματικότητα της σχολικής μονάδας και επομένως πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη μέριμνα για την απόκτηση των κατάλληλων θεωρητικών και πρακτικών γνώσεων πάνω σε θέματα αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας από την πλευρά των εκπαιδευτικών. Επίσης ότι θα πρέπει να γίνουν εκείνα τα βήματα που θα παρέχουν και στους εκπαιδευτικούς τη δυνατότητα να ασκήσουν ενεργό ρόλο στη διαδικασία λήψης αποφάσεων αλλά και στην εισαγωγή καινοτομιών στη σχολική μονάδα, όπως στην ουσία είναι και η αυτοαξιολόγηση.

Βιογραφικό Συγγραφέα

Κοσμάς Μίζης

Εκπαιδευτικός

Λήψεις

Δημοσίευση

2019-10-21

Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές

Μίζης Κ. (2019). Αντιλήψεις Εκπαιδευτικών για τη Συμβολή της Αυτοαξιολόγησης στην. Επιστήμες Αγωγής, 2019(3), 50–75. https://doi.org/10.26248/.v2019i3.745

Τεύχος

Ενότητα

Άρθρα