Διασφάλιση ίσων Δικαιωμάτων στην Εκπαίδευση Δασκάλων Αγροτικών Σχολείων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Μία Μελέτη Περίπτωσης του Προγράμματος "Εκπαιδευτικές Επισκέψεις σε Επιφανή Σχολεία" στη Δ Περιφέρεια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στην Επαρχία Xi'an της Κίνας
DOI:
https://doi.org/10.26248/.v2019i3.743Λέξεις-κλειδιά:
Διασφάλιση δικαιωμάτων για ποιοτική κατάρτιση, δάσκαλοι αγροτικών σχολείων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσηςΠερίληψη
Στις απομακρυσμένες δυτικές επαρχίες της Κίνας η εκπαίδευση των δασκάλων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης είναι σχετικά ανεπαρκής, καθώς δεν μπορεί να διασφαλισθεί εντελώς το δικαίωμά τους σε ποιοτική κατάρτιση. Για να αντιμετωπισθεί αυτή η κατάσταση από το 2005 εφαρμόζεται πρόγραμμα επισκέψεων δασκάλων από αγροτικές περιοχές σε επιφανή σχολεία. Ωστόσο, τι γίνεται με τη διασφάλιση του δικαιώματος για ποιοτική κατάρτιση των δασκάλων της υπαίθρου σε αυτό το πρόγραμμα; Πραγματοποιήθηκε έρευνα για το πρόγραμμα επίσκεψης επιφανών σχολείων στο δημοτικό σχολείο Δ στην επαρχία Beilin, στην πόλη Xi'an. Η έρευνα διεξήχθη σε τέσσερις τομείς του προγράμματος: την εισαγωγή στο πρόγραμα, την οργάνωση και διαχείριση εκπαιδευομένων και εκπαιδευτών, την καταγραφή των μαθημάτων κατάρτισης και τις συνεντεύξεις με τους εκπαιδευόμενους. Διαπιστώνεται ότι το δικαίωμα ποιοτικής κατάρτισης των δασκάλων της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης της υπαίθρου είναι καλώς διασγαλισμένο, αλλά εξακολουθούν να υπάρχουν ορισμένα προβλήματα στη διαδικασία κατάρτισης, όπως η έλλειψη ευκαιριών για παρουσίαση των εκπαιδευομένων και προβλήματα διοίκησης. Το πιο σημαντικό, πώς εξασφαλίσουμε και βελτιώνουμε την ποιότητα της κατάρτισης όταν οι εκπαιδευτές δεν έχουν πείρα και εμπειρία στην εκπαίδευση που παρέχεται σε αγροτικές περιοχές; Αυτό είναι πρόβλημα όχι μόνο για την αποτελεσματικότητα του προγράμματος, αλλά και για τη διασφάλιση του δικαιώματος σε ποιοτική κατάρτιση των εκπαιδευτικών των δημοτικών σχολείων της υπαίθρου.