Εκπαιδευτικές προκλήσεις στην ενδυνάμωση του ουμανιστικού κοινωνικού κεφαλαίου: πολιτικές αναίρεσης των μονοδιάστατων καταναλωτικών προτύπων
DOI:
https://doi.org/10.26248/.v2019i1.432Λέξεις-κλειδιά:
Υλικά αγαθά, αξίες, ουμανιστικές απόψεις, γνώση, ευτυχίαΠερίληψη
Στην έρευνά μας εξετάζεται πώς οι μαθητές αντιλαμβάνονται την οικονομική κρίση και τους προβληματισμούς για τον περιορισμό των καταναλωτικών αγαθών. Το δείγμα μας περιλαμβάνει μαθητές Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης ελληνικών σχολείων διαφορετικών περιοχών, που είναι επιλεγμένα με βάση την κατανομή του πληθυσμού σχετικά με το εισόδημα. Πραγματοποιούμε ημι-δομημένες συνεντεύξεις, ώστε να προσδιοριστούν τα ζητήματα που θέτουν οι μαθητές σχετικά με την οικονομική κρίση και ειδικότερα με το ζήτημα της κατανάλωσης υλικών αγαθών. Τα πορίσματα της έρευνάς μας αξιοποιούνται συνδυαστικά, ώστε να εκφραστούν προτάσεις που σχηματοποιούν μια άλλη μορφή εκπαίδευσης ως εναλλακτική πρόταση στη διαμόρφωση αξιών, που θα μεταθέσουν το ζήτημα από την καταναλωτική κοινωνία σε μια ουμανιστική θεώρηση προσδιορισμού της ευτυχίας και της ικανοποίησης του ατόμου μέσω της γνώσης, της κοινωνικής προσφοράς και της δημιουργίας θετικών συναισθημάτων απέναντι στον συνάνθρωπο.