Οπτική εθνογραφία και εκπαίδευση: Μια διδακτική πρόταση

Συγγραφείς

  • Ρέα Κακάμπουρα Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
  • Ορσαλία-Ελένη Κασσαβέτη
  • Έλλη Σαμαρτζή Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
  • Θωμάς Μπαμπάλης Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών

DOI:

https://doi.org/10.26248/.v2018i1.308

Λέξεις-κλειδιά:

οπτική εθνογραφία, εθνογραφικό φιλμ, φωτογραφία, έθιμα, Νέες Τεχνολογίες, μέθοδος σχεδίων εργασίας, project

Περίληψη

Audiovisual recordings (i.e. photography, film, and video) within the context of ethnographic fieldwork, combined with the potential of New Technologies and the Internet, constitute a valuable material for the researchers as well as for the educators. Through the project method, Visual Ethnography can be applied in Education, aiming at the students’ acquaintance with their folk and popular culture and its dimensions, as well as their familiarity with audiovisual exhibits and their visual literacy. This article presents a teaching proposal, based on the project method, for the application of audiovisual ethnographic data of folk and popular culture in the Primary Education.

Βιογραφικά Συγγραφέων

Ρέα Κακάμπουρα, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών

Επίκουρη καθηγήτρια Λαογραφίας
Π.Τ.Δ.Ε., Ε.Κ.Π.Α.

Ορσαλία-Ελένη Κασσαβέτη

Διδάκτωρ Επικοινωνίας και ΜΜΕ
ΕΜΜΕ, Ε.Κ.Π.Α.

Έλλη Σαμαρτζή, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών

Φιλόλογος
Mεταπτυχιακό στις Επιστήμες Αγωγής
Υποψ. διδάκτωρ στις Επιστήμες Αγωγής
Π.Τ.Δ.Ε., Ε.Κ.Π.Α.

Θωμάς Μπαμπάλης, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών

Αναπληρωτής καθηγητής
Ψυχοκοινωνιολογίας της Σχολικής Τάξης
Π.Τ.Δ.Ε., Ε.Κ.Π.Α.

Λήψεις

Δημοσίευση

2018-02-16

Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές

Κακάμπουρα Ρ., Κασσαβέτη Ο.-Ε., Σαμαρτζή Έ., & Μπαμπάλης Θ. (2018). Οπτική εθνογραφία και εκπαίδευση: Μια διδακτική πρόταση. Επιστήμες Αγωγής, 2018(1), 74–95. https://doi.org/10.26248/.v2018i1.308

Τεύχος

Ενότητα

Άρθρα