Η Αρχαία Ελλάδα στη Διδασκαλία της Ιστορίας στη Γαλλία (1790-1814)
DOI:
https://doi.org/10.26248/.v2018i3.303Λέξεις-κλειδιά:
Γαλλικό σχολείο, 18ος-19ος αιώνας, , πρόγραμμα σπουδών, δευτεροβάθμια εκπαίδευση, διδασκαλία της αρχαίας ελληνικής ιστορίαςΠερίληψη
Μέσα από τις κοινωνικοπολιτικές αλλαγές που καταγράφηκαν μεταξύ 1790 και 1814, μελετάμε τις νομοθετικές ρυθμίσεις υπό την ευθύνη του Υπουργείου Παιδείας της Γαλλίας, οι οποίες αποτελούν τη βάση των νέων προγραμμάτων της αρχαίας ελληνικής ιστορίας. Το κοινό χαρακτηριστικό αυτών των προγραμμάτων δείχνει ότι η σχολική γνώση συνδέεται άμεσα με τις εκάστοτε πολιτικές εξελίξεις. Επιπλέον, η στενή σχέση ανάμεσα στις κλασσικές ανθρωπιστικές επιστήμες και στην ιστορία συμβάλει ώστε η εκπαίδευση της αρχαίας ελληνικής ιστορίας να ακολουθεί ένα μονοπάτι διαφορετικό με αυτό της ιστορίας της Γαλλίας. Από τις αρχές του 19ου αιώνα το γαλλικό σχολείο θεωρείται το ιδανικό μέρος για την εκπαίδευση της νεολαίας σύμφωνα με τους κανόνες της πατρίδας και η διδασκαλία της αρχαίας ελληνικής ιστορίας συμβάλει στη δημιουργία αυτού του εθνικού συναισθήματος.