Χαρτογράφηση της Επιστημονικής Συγκρότησης και Κατάρτισης των ειδικων παιδαγωγων των τμηματων ενταξης

Συγγραφείς

  • Ιωάννης Νοβάκος

DOI:

https://doi.org/10.26248/.v2018i3.299

Λέξεις-κλειδιά:

ειδικοί παιδαγωγοί, επιστημονική συγκρότηση, Τμήματα Ένταξης, τελέσφορη λειτουργία

Περίληψη

It is well established, that the quality and the outcomes of education are highly dependent on the scientific and pedagogical competence and abilities of the teachers. Based on this reasoning, it is considered that the holistic and specialized preparation and readiness of educators in Inclusion Classes plays a crucial role in their wise and effective functioning. In this empirical work, an extensive and long-winded investigation and negotiation of the views and opinions of Inclusion Classes’ educators working in the prefecture of Lasithi, is being explored in correlation to the scientific profile, which could characterize the qualified special education teacher.

Βιογραφικό Συγγραφέα

Ιωάννης Νοβάκος

Ειδικός Παιδαγωγός – Κοινωνιολόγος
Προϊστάμενος ΚΕ.Δ.Δ.Υ. Λασιθίου

Λήψεις

Δημοσίευση

2018-06-19

Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές

Νοβάκος Ι. (2018). Χαρτογράφηση της Επιστημονικής Συγκρότησης και Κατάρτισης των ειδικων παιδαγωγων των τμηματων ενταξης. Επιστήμες Αγωγής, 2018(3), 46–67. https://doi.org/10.26248/.v2018i3.299