Διερευνώντας την αποτελεσματικότητα των βιβλιοθεραπευτικών παρεμβάσεων στις στάσεις των μαθητών προς τα άτομα με αναπηρία

Συγγραφείς

  • Μαρίνα Λουάρη
  • Μαρίτα Παπαρούση Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας

DOI:

https://doi.org/10.26248/.v2018i2.275

Λέξεις-κλειδιά:

Bιβλιοθεραπεία, στάσεις μαθητών, αναπηρία

Περίληψη

Given the lack of several empirical data on bibliotherapy as an effective method of intervening in shaping and stabilizing positive attitudes of typical students towards a classmate with disability, this study aims to cover this research gap. Two groups of students, Experimental (N = 61) and Control (N = 63) participated in this research.
The results showed that the experimental group, where the duration of the intervention was greater and implemented extensive and structured activities, students’ attitudes were positive. In contrast, in the control group, where the duration of the intervention was brief, although the students had the opportunity to discuss and express questions and concerns about the theme, the results showed a negative shift in attitudes.

Βιογραφικά Συγγραφέων

Μαρίνα Λουάρη

Δρ Πανεπιστημίου Θεσσαλίας
Εκπαιδευτικός Ειδικής Αγωγής MeD

Μαρίτα Παπαρούση, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας

Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, ΠΤΔΕ
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας

Λήψεις

Δημοσίευση

2018-06-19

Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές

Λουάρη Μ., & Παπαρούση Μ. (2018). Διερευνώντας την αποτελεσματικότητα των βιβλιοθεραπευτικών παρεμβάσεων στις στάσεις των μαθητών προς τα άτομα με αναπηρία. Επιστήμες Αγωγής, 2018(2), 62081. https://doi.org/10.26248/.v2018i2.275

Τεύχος

Ενότητα

Άρθρα