Η επίδραση του μοντέλου ΣΔΕΜ και των γνωστικών ενισχύσεων στην κατανόηση της περιμέτρου και του εμβαδού από μαθητές με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες και μαθητές με Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής – Υπερκινητικότητα

Συγγραφείς

  • Μαρία Παπαδάμ Πανεπιστήμιο Μακεδονίας
  • Αγαλιώτης Ιωάννης Πανεπιστήμιο Μακεδονίας

DOI:

https://doi.org/10.26248/edusci.v2025i3.1920

Λέξεις-κλειδιά:

Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες, Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής/Υπερκινητικότητα, Άμεση Διδασκαλία, οπτικοχωρική ικανότητα

Περίληψη

Η μελέτη εξέτασε την αποτελεσματικότητα δύο εκπαιδευτικών παρεμβάσεων σε 50 μαθητές με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες (ΕΜΔ) ή Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής/Υπερκινητικότητα (ΔΕΠ-Υ), με στόχο τη βελτίωση της γεωμετρικής τους επίδοσης σε έργα σχετικά με την περίμετρο και το εμβαδόν επιπέδων σχημάτων. Η πρώτη παρέμβαση, βασισμένη στο μοντέλο «Στοχευμένη Διδασκαλία για Ενσυνείδητη Μάθηση» (ΣΔΕΜ) το οποίο στηρίζεται στις αρχές της Άμεσης Διδασκαλίας, εφαρμόστηκε στην ομάδα ελέγχου. Η δεύτερη συνδύαζε το ίδιο πρόγραμμα με ενισχύσεις στην οπτικοχωρική ικανότητα και τη λεκτική μνήμη εργασίας στην πειραματική ομάδα. Και οι δύο ομάδες έδειξαν στατιστικά σημαντική βελτίωση, χωρίς σημαντική διαφορά μεταξύ των προγραμμάτων. Ωστόσο, μαθητές με ΕΜΔ ωφελήθηκαν περισσότερο από τις γνωστικές ενισχύσεις. Τα αποτελέσματα συζητούνται σε σχέση με την αποτελεσματικότητα της Άμεσης Διδασκαλίας και τον ρόλο των γνωστικών δεξιοτήτων και ενισχύσεων στη γεωμετρική επίδοση.

Βιογραφικά Συγγραφέων

Μαρία Παπαδάμ, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας

Υποψήφια Διδάκτωρ
Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής
Πανεπιστήμιο Μακεδονίας

Αγαλιώτης Ιωάννης, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας

Καθηγητής
Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής
Πανεπιστήμιο Μακεδονίας

Λήψεις

Δημοσίευση

2025-11-04

Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές

Παπαδάμ Μ., & Ιωάννης Α. (2025). Η επίδραση του μοντέλου ΣΔΕΜ και των γνωστικών ενισχύσεων στην κατανόηση της περιμέτρου και του εμβαδού από μαθητές με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες και μαθητές με Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής – Υπερκινητικότητα. Επιστήμες Αγωγής, 2025(3), 89–110. https://doi.org/10.26248/edusci.v2025i3.1920

Τεύχος

Ενότητα

Άρθρα