Απόψεις εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για τη διδασκαλία της φιλοσοφίας

Συγγραφείς

  • Φωτεινή Κατσίβα

DOI:

https://doi.org/10.26248/edusci.v2025i3.1917

Λέξεις-κλειδιά:

διδασκαλία, φιλοσοφία, δευτεροβάθμια εκπαίδευση, εκπαιδευτικοί

Περίληψη

Η παρούσα έρευνα εστιάζει στις απόψεις εκπαιδευτικών σχετικά με το μάθημα της φιλοσοφίας στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και την ανταπόκριση των μαθητών σε αυτό. Διεξήχθησαν 7 ημιδομημένες συνεντεύξεις με εκπαιδευτικούς της δευτεροβάθμιας που διδάσκουν ή έχουν διδάξει το μάθημα της φιλοσοφίας στο Λύκειο. Η εργασία ξεκινά με τη βιβλιογραφική επισκόπηση, η οποία δείχνει ότι δεν υπάρχουν πολλές έρευνες σχετικά με αυτό το θέμα στον ελληνικό χώρο, εκτός από μία. Ωστόσο, υπάρχουν στοιχεία από έρευνες στην Αυστραλία και την Κόστα Ρίκα που φανερώνουν τις απόψεις των εκπαιδευτικών για το μάθημα της φιλοσοφίας και πώς αυτές συνδέονται με τις σπουδές και τα ακαδημαϊκά ενδιαφέροντά τους, αλλά και με την ανταπόκριση των μαθητών. Από την ανά χείρας έρευνα προκύπτει ότι οι εκπαιδευτικοί έχουν θετική στάση απέναντι στη Φιλοσοφία τόσο ως ακαδημαϊκό αντικείμενο όσο και ως σχολικό μάθημα, τονίζουν την αναγκαιότητα της διδασκαλίας του, ακολουθούν σύγχρονες μαθητοκεντρικές μεθόδους στο μάθημα και οι μαθητές δείχνουν θετική ανταπόκριση σε αυτό.

Βιογραφικό Συγγραφέα

Φωτεινή Κατσίβα

Φιλόλογος, ΜΔΕ

Λήψεις

Δημοσίευση

2025-11-04

Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές

Κατσίβα Φ. (2025). Απόψεις εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για τη διδασκαλία της φιλοσοφίας. Επιστήμες Αγωγής, 2025(3), 21–41. https://doi.org/10.26248/edusci.v2025i3.1917

Τεύχος

Ενότητα

Άρθρα