Απόψεις Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για τη Συνεισφορα του Μουσείου στη Σύνδεση Σχολείου – Τοπικής Κοινωνίας

Συγγραφείς

  • Δέσποινα Χρυσάκη Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης
  • Αρχοντία Φουτσιτζή Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης

DOI:

https://doi.org/10.26248/edusci.v2025i2.1915

Λέξεις-κλειδιά:

Μουσείο, μουσειοπαιδαγωγικά προγράμματα, μουσειοπαιδαγωγικές δράσεις, πολιτιστική ταυτότητα, δημιουργικά περιβάλλοντα μάθησης

Περίληψη

Το περιβάλλον του μουσείου αποτελεί έναν πολύτιμο μαθησιακό πόρο. Κάθε μουσείο, ως τυπικός θεσμός πολιτισμού αλλά και ως άτυπη μορφή εκπαίδευσης, διαθέτει, χάρη στη Μουσειοπαιδαγωγική, την τεχνογνωσία, τις τεχνικές και τα μέσα που μπορούν να συνδυάσουν την ψυχαγωγία με την μάθηση. Η παρούσα εργασία μελετά τις απόψεις των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για τον ρόλο που διαδραματίζουν τα μουσεία στην σύνδεση του σχολείου με την τοπική κοινωνία και το «άνοιγμα» προς αυτήν. Ειδικότερα, εξετάζεται η εμπλοκή του μουσείου ως παράγοντας διαμόρφωσης μίας αλληλεπιδραστικής σχέσης σχολείου - τοπικής κοινωνίας. Από την ανάλυση των δεδομένων την έρευνας προκύπτει ότι οι εκπαιδευτικοί αναγνωρίζουν την αξία της σύνδεσης του σχολείου με την τοπική κοινότητα και τα οφέλη της ανάπτυξης συνεργασιών μεταξύ τους. Επιπλέον, θεωρούν ότι τα μουσειοπαιδαγωγικά προγράμματα και οι μουσειοπαιδαγωγικές δράσεις, που υλοποιούνται κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, μπορούν να αποτελέσουν ένα ισχυρό εργαλείο στην εξωστρέφεια του σχολείου, αφού για την υλοποίησή τους απαιτείται η συνεργασία των εκπαιδευτικών με τους εκπροσώπους των μουσείων.

Βιογραφικά Συγγραφέων

Δέσποινα Χρυσάκη, Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης

Μεταπτ. φοιτήτρια Π.Τ.Δ.Ε.
Δ.Π.Θ.

Αρχοντία Φουτσιτζή, Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης

Ε.ΔΙ.Π. Π.Τ.Δ.Ε.
Δ.Π.Θ.

Λήψεις

Δημοσίευση

2025-07-30

Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές

Χρυσάκη Δ., & Φουτσιτζή Α. (2025). Απόψεις Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για τη Συνεισφορα του Μουσείου στη Σύνδεση Σχολείου – Τοπικής Κοινωνίας . Επιστήμες Αγωγής, 2025(2), 197–214. https://doi.org/10.26248/edusci.v2025i2.1915

Τεύχος

Ενότητα

Άρθρα