Η Ενισχυτική Διδασκαλία ως Προσέγγιση Διαπολιτισμικότητας
DOI:
https://doi.org/10.26248/edusci.v2024i3.1825Λέξεις-κλειδιά:
Αντισταθμιστική εκπαίδευση, διαπολιτισμικότητα, Ενισχυτική Διδασκαλία, οφέλη, αποτελεσματικότηταΠερίληψη
Η αντισταθμιστική εκπαίδευση έχει προκαλέσει αμφιλεγόμενες αντιδράσεις. Πολλοί επιστήμονες και ερευνητές στον τομέα της Κοινωνιολογίας της Εκπαίδευσης υποστηρίζουν ότι είναι απαραίτητη για να διασφαλιστεί η ισότητα των ευκαιριών για όλους τους μαθητές, ενώ άλλοι ανησυχούν ότι μπορεί να οδηγήσουν σε στερεοτυπίες και διαχωρισμό. Είναι γεγονός όμως ότι τα αντισταθμιστικά μέτρα εκπαίδευσης και η Ενισχυτική Διδασκαλία (Ε.Δ.) ειδικότερα έχουν χρησιμοποιηθεί στη διαπολιτισμική εκπαιδευτική πολιτική με διάφορους τρόπους, με στόχο την προώθηση της ισότητας και της συμμετοχής για όλους τους μαθητές. Η παρούσα έρευνα εστιάζει στις απόψεις των εκπαιδευτικών σχετικά με τους παράγοντες που υπονομεύουν την αποτελεσματικότητα της Ε.Δ. στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, αλλά και τους παράγοντες που ενισχύουν την αποτελεσματικότητα και τη λειτουργία τoυ αντισταθμιστικού αυτού προγράμματος σε ένα πολυπολιτισμικό πλαίσιο.