Εφαρμογή και Αξιολόγηση του Προγράμματος Παρέμβασης «Ο Κύκλος των Φίλων» σε Μαθητές με Συναισθηματικές και Συμπεριφορικές Διαταραχές

Συγγραφείς

  • Μαρία Κοκκιάδη Πανεπιστήμιο Κρήτης

DOI:

https://doi.org/10.26248/edusci.v2024i3.1823

Λέξεις-κλειδιά:

Συναισθηματικές και συμπεριφορικές διαταραχές, αυτοεκτίμηση, Κύκλος των Φίλων, μαθητές σχολικής ηλικίας, έρευνα μεμονωμένης περίπτωσης ΑΒ

Περίληψη

Σκοπός της παρούσας μελέτης ήταν να εξετάσει την αποτελεσματικότητα του παρεμβατικού προγράμματος που χρησιμοποιεί τον Κύκλο των Φίλων σε μαθητές Δημοτικού με συναισθηματικές και συμπεριφορικές διαταραχές σε σχέση με τη μείωση των εξωτερικευμένων και εσωτερικευμένων προβλημάτων συμπεριφοράς, των σοβαρών δυσκολιών προσοχής και των έντονων υπερκινητικών συμπεριφορών, καθώς και την ενίσχυση του επιπέδου αυτοεκτίμησής τους. Εφαρμόσθηκε έρευνα μεμονωμένης περίπτωσης ΑΒ, που αποτελούνταν από την αρχική φάση (φάση Α) και τη φάση της παρέμβασης (φάση Β). Οι συμμετέχοντες ήταν είκοσι ένα μαθητές ηλικίας εννέα έως έντεκα ετών. Για τον σκοπό της έρευνας χρησιμοποιήθηκε η Κλίμακα Αυτοεκτίμησης του Rosenberg που συμπληρώθηκε από τους μαθητές και μία Κλίμακα Αξιολόγησης Συμπεριφοράς βασισμένη στο Ερωτηματολόγιο του Achenbach που συμπληρώθηκε από γονείς και εκπαιδευτικούς. Για κάθε μαθητή διεξήχθη ανεξάρτητη καταγραφή των συμπεριφορών-στόχων και στις δύο εξεταζόμενες φάσεις και στο τέλος συγκρίθηκαν αυτά τα δεδομένα. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η παρέμβαση με τον Κύκλο των Φίλων μείωσε τις προβληματικές συμπεριφορές όλων των συμμετεχόντων και ενίσχυσε σε έναν σημαντικό βαθμό το επίπεδο αυτοεκτίμησής τους. Επιπλέον, καταγράφηκαν οι παράγοντες που θεωρήθηκαν βοηθητικοί της θετικής επίδρασης της παρέμβασης.

Βιογραφικό Συγγραφέα

Μαρία Κοκκιάδη, Πανεπιστήμιο Κρήτης

MSc, Υποψήφια Διδάκτωρ Π.Τ.Π.Ε.
Πανεπιστημίου Κρήτης
Εκπαιδευτικός Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης
Ν. Ηρακλείου, ΠΕ70

Λήψεις

Δημοσίευση

2024-12-03

Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές

Κοκκιάδη Μ. (2024). Εφαρμογή και Αξιολόγηση του Προγράμματος Παρέμβασης «Ο Κύκλος των Φίλων» σε Μαθητές με Συναισθηματικές και Συμπεριφορικές Διαταραχές. Επιστήμες Αγωγής, 2024(3), 7–26. https://doi.org/10.26248/edusci.v2024i3.1823

Τεύχος

Ενότητα

Άρθρα