Ενίσχυση Εκπαιδευτικών Δεξιοτήτων και Αξιοποίηση Καλών Πρακτικών Αξιολόγησης και Ανατροφοδότησης για τη Διευκόλυνση της Συμπερίληψης σε Μικτά Περιβάλλοντα Μάθησης
DOI:
https://doi.org/10.26248/edusci.v2024i2.1819Λέξεις-κλειδιά:
Συμπεριληπτική εκπαίδευση, αξιολόγηση, δεξιότητες, καθολικός σχεδιασμός, διαφοροποίηση διδασκαλίας, μικτά περιβάλλοντα εκπαίδευσηςΠερίληψη
Είναι γεγονός ότι μία από τις κύριες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι ευρωπαϊκές χώρες σήμερα επικεντρώνεται στην ανάπτυξη συστημάτων και διαδικασιών αξιολόγησης που διευκολύνουν τη Συμπεριληπτική εκπαίδευση. Επιπλέον, ένα σύγχρονο εκπαιδευτικό σύστημα αναφέρεται μεταξύ άλλων και στον σχεδιασμό και τη χρήση αντικειμενικών και αποτελεσματικών μεθόδων καθώς και καλών πρακτικών αξιολόγησης-ανατροφοδότησης, οι οποίες επιτρέπουν σε όλους τους εκπαιδευόμενους να αποδείξουν τι γνωρίζουν, τι κατανοούν και τι μπορούν να κάνουν, σε ένα παιδαγωγικό περιβάλλον εκπαίδευσης για όλους. Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η παρουσίαση ενός εννοιολογικού και εφαρμοσμένου πλαισίου αναφορικά με την εκπαιδευτική αξιολόγηση υπό την οπτική μιας συμπεριληπτικής μάθησης στις μικτές τάξεις του 21ου αιώνα. Η βιβλιογραφική επισκόπηση αναδεικνύει την αμφίδρομη σχέση συμπερίληψης και αξιολόγησης και υποδεικνύει σπουδαία ζητήματα σύγχρονης παιδαγωγικής πρακτικής, όπως ο Καθολικός Σχεδιασμός της Μάθησης για Όλους, το πολυμεσικό και προσβάσιμο εκπαιδευτικό υλικό και η Διαφοροποιημένη διδασκαλία. Η εργασία συμβάλλει στη Συμπεριληπτική εκπαίδευση ενισχύοντας εκπαιδευτικές δεξιότητες και αναλύοντας προσεγγίσεις και τρόπους αξιολόγησης και ανατροφοδότησης, που μπορούν να ενσωματωθούν σε κάθε αντικείμενο διδασκαλίας για την υποστήριξη της εμπλοκής διδασκόντων και διδασκομένων σε όλα τα εκπαιδευτικά πλαίσια και δη σε μικτά περιβάλλοντα συμπεριληπτικής μάθησης.