H επίδραση ενός ομίλου Ρητορικής στην επίδοση στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας: καταγραφή των απόψεων μαθητών/τριών και καθηγητών/τριών
DOI:
https://doi.org/10.26248/edusci.v2024i2.1818Λέξεις-κλειδιά:
Σχολική επίδοση, Νεοελληνική Γλώσσα, όμιλος Ρητορικής, ποσοτική μέθοδος, ποιοτική μέθοδος, εκπαιδευτική διαδικασίαΠερίληψη
Η παρούσα έρευνα εστιάζει σε ένα από τα θεμελιώδη στοιχεία της εκπαιδευτικής διαδικασίας, την επίδοση των μαθητών/τριών. Ειδικότερα, διερευνά τις απόψεις μαθητών/τριών και καθηγητών/τριών αναφορικά με το αν ο εξεταζόμενος όμιλος Ρητορικής επηρεάζει την επίδοση των μαθητών/τριών - μελών του, στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας. Για την έρευνα του ζητήματος αξιοποιήθηκε τόσο η ποσοτική, όσο και η ποιοτική ερευνητική μέθοδος, με χρήση αυτο-συμπληρούμενου ερωτηματολογίου, καθώς και ημιδομημένης συνέντευξης. Από την ανάλυση των αποτελεσμάτων προκύπτει ότι, σύμφωνα με τους/τις μαθητές/τριες και τους/τις καθηγητές/τριες, ο συγκεκριμένος όμιλος Ρητορικής, με την καλλιέργεια δεξιοτήτων που ανάγονται σε όλα τα στάδια παραγωγής προφορικού ή γραπτού κειμένου (προσυγγραφικό/προ-ομιλητικό, κυρίως συγγραφικό/ομιλητικό, μετασυγγραφικό/μεθομιλητικό), συμβάλλει στη βελτίωση των μαθητών/τριών σε επίπεδο επιχειρηματολογίας, δόμησης του λόγου και έκφρασης και δημιουργεί ευνοϊκές προϋποθέσεις για τη βελτίωση της επίδοσής τους στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας.