H επίδραση ενός ομίλου Ρητορικής στην επίδοση στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας: καταγραφή των απόψεων μαθητών/τριών και καθηγητών/τριών

Συγγραφείς

  • Δημήτρης Βοζίκας Πανεπιστήμιο Αθηνών

DOI:

https://doi.org/10.26248/edusci.v2024i2.1818

Λέξεις-κλειδιά:

Σχολική επίδοση, Νεοελληνική Γλώσσα, όμιλος Ρητορικής, ποσοτική μέθοδος, ποιοτική μέθοδος, εκπαιδευτική διαδικασία

Περίληψη

Η παρούσα έρευνα εστιάζει σε ένα από τα θεμελιώδη στοιχεία της εκπαιδευτικής διαδικασίας, την επίδοση των μαθητών/τριών. Ειδικότερα, διερευνά τις απόψεις μαθητών/τριών και καθηγητών/τριών αναφορικά με το αν ο εξεταζόμενος όμιλος Ρητορικής επηρεάζει την επίδοση των μαθητών/τριών - μελών του, στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας. Για την έρευνα του ζητήματος αξιοποιήθηκε τόσο η ποσοτική, όσο και η ποιοτική ερευνητική μέθοδος, με χρήση αυτο-συμπληρούμενου ερωτηματολογίου, καθώς και ημιδομημένης συνέντευξης. Από την ανάλυση των αποτελεσμάτων προκύπτει ότι, σύμφωνα με τους/τις μαθητές/τριες και τους/τις καθηγητές/τριες, ο συγκεκριμένος όμιλος Ρητορικής, με την καλλιέργεια δεξιοτήτων που ανάγονται σε όλα τα στάδια παραγωγής προφορικού ή γραπτού κειμένου (προσυγγραφικό/προ-ομιλητικό, κυρίως συγγραφικό/ομιλητικό, μετασυγγραφικό/μεθομιλητικό), συμβάλλει στη βελτίωση των μαθητών/τριών σε επίπεδο επιχειρηματολογίας, δόμησης του λόγου και έκφρασης και δημιουργεί ευνοϊκές προϋποθέσεις για τη βελτίωση της επίδοσής τους στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας.

Βιογραφικό Συγγραφέα

Δημήτρης Βοζίκας, Πανεπιστήμιο Αθηνών

Υποψήφιος διδάκτορας
Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία
Ε.Κ.Π.Α.

Λήψεις

Δημοσίευση

2024-07-26

Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές

Βοζίκας Δ. (2024). H επίδραση ενός ομίλου Ρητορικής στην επίδοση στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας: καταγραφή των απόψεων μαθητών/τριών και καθηγητών/τριών. Επιστήμες Αγωγής, 2024(2), 7–30. https://doi.org/10.26248/edusci.v2024i2.1818

Τεύχος

Ενότητα

Άρθρα