Mentoring μεταξύ ομότιμων: ανιχνεύοντας τις αντιλήψεις νεοδιόριστων νηπιαγωγών

Συγγραφείς

  • Άρτεμις Δαλμάτσου Πανεπιστήμιο Αθηνών
  • Ελισάβετ Λαζαράκου Πανεπιστήμιο Αθηνών

DOI:

https://doi.org/10.26248/edusci.v2024i1.1778

Λέξεις-κλειδιά:

Mentoring μεταξύ ομότιμων, νεοδιόριστοι νηπιαγωγοί, μέντορας, καθοδηγούμενος

Περίληψη

Η παρούσα μελέτη ερευνά τις αντιλήψεις των νεοδιόριστων νηπιαγωγών σχετικά με τη συμμετοχή τους σε προγράμματα mentoring μεταξύ ομότιμων στον χώρο του νηπιαγωγείου. Η έρευνα αξιοποιεί τη μικτή μεθοδολογία, συνδυάζοντας τη χρήση ερωτηματολογίου και ημιδομημένων συνεντεύξεων. Τα ερευνητικά αποτελέσματα έδειξαν ότι οι νεοδιόριστοι νηπιαγωγοί έχουν θετική αντίληψη για τη χρησιμότητα του mentoring μεταξύ ομότιμων στην επαγγελματική τους ένταξη και εξέλιξη στο νηπιαγωγείο. Οι συμμετέχοντες ανέδειξαν ως σημαντικά χαρακτηριστικά του mentoring μεταξύ ομότιμων την κοντινή ηλικία μέντορα-καθοδηγούμενου και την ισοτιμία στη σχέση τους. Δεν προέβαλαν ανυπέρβλητα εμπόδια στη συμμετοχή τους στο mentoring μεταξύ ομότιμων, αρκεί η δομή του προγράμματος να είναι ευέλικτη. Εξέφρασαν ωστόσο δυσπιστία σχετικά με την οργάνωση και εφαρμογή του θεσμού αυτού στην Ελλάδα και υποστήριξαν τις εναλλακτικές μορφές αξιολόγησης της μεντορικής διαδικασίας. Η έρευνα επιδιώκει να συνεισφέρει στη μελέτη του θεσμού του mentoring μεταξύ ομότιμων, ο οποίος αναμένεται να επηρεάσει θετικά το παρεχόμενο εκπαιδευτικό έργο στο νηπιαγωγείο και να συμβάλλει στην επαγγελματική ανάπτυξη των νηπιαγωγών ως κριτικά αναστοχαζόμενων επαγγελματιών.

Βιογραφικά Συγγραφέων

Άρτεμις Δαλμάτσου, Πανεπιστήμιο Αθηνών

Νηπιαγωγός (ΠΕ60)
Msc Π.Τ.Δ.Ε., Ε.Κ.Π.Α.

Ελισάβετ Λαζαράκου, Πανεπιστήμιο Αθηνών

Επίκουρη Καθηγήτρια
Π.Τ.Δ.Ε., Ε.Κ.Π.Α

Λήψεις

Δημοσίευση

2024-02-22

Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές

Δαλμάτσου Ά., & Λαζαράκου Ε. (2024). Mentoring μεταξύ ομότιμων: ανιχνεύοντας τις αντιλήψεις νεοδιόριστων νηπιαγωγών. Επιστήμες Αγωγής, 2024(1), 69–86. https://doi.org/10.26248/edusci.v2024i1.1778

Τεύχος

Ενότητα

Άρθρα