Long Term Effects of Exposure to Primary Historical Sources in Undergraduate Studies – The Case of Julius
DOI:
https://doi.org/10.26248/edusci.v2014i4.1756Λέξεις-κλειδιά:
Πρωτογενείς ιστορικές πηγές, αυθεντικές πηγές, καθοδηγούμενη μελέτη, HAPh-μαθήματα, μελέτη περίπτωσης, μακροπρόθεσμες επιδράσειςΠερίληψη
Το άρθρο θέτει το ερώτημα ποιες μακροπρόθεσμες επιδράσεις προκαλεί στους φοιτητές η επαφή τους με πρωτογενείς ιστορικές μαθηματικές πηγές. Ως παράδειγμα χρησιμοποιείται η περίπτωση, του Julius, που μελέτησε εκτενώς τέτοιες πηγές ως προπτυχιακός φοιτητής. Περιγράφεται το μάθημα του οποίου ήταν μέρος οι πρωτογενείς πηγές που μελέτησε. Στη συνέχεια αναλύονται οι μακροπρόθεσμες επιδράσεις στο φοιτητή με την χρήση δύο θεωρητικών κατασκευών: την λεγόμενη προσέγγιση «επισκόπησης και κρίσης» των Niss και Højgaard και την θεώρηση της Barbin που αφορά στις ειδικές επιδράσεις της χρήσης πρωτότυπων πηγών στη διδασκαλία των Μαθηματικών. Η ανάλυση επιβεβαιώνει την ύπαρξη μακροπρόθεσμων επιδράσεων στη περίπτωση του Julius, οι οποίες περιγράφονται με την χρήση των προαναφερόμενων θεωρητικών κατασκευών.