History in the Mathematics Laboratory: An Exploratory Study

Συγγραφείς

  • Adriano Demattè
  • Fulvia Furinghetti University of Genoa

DOI:

https://doi.org/10.26248/edusci.v2014i4.1754

Λέξεις-κλειδιά:

Διδασκαλία μαθηματικών, Ιστορικές πηγές, Euler, ερμηνευτική προσέγγιση, πειραματική διδασκαλία, περιορισμένα κίνητρα

Περίληψη

Σύμφωνα με υπάρχουσες έρευνες ένας τρόπος αξιοποίησης της Ιστορίας στη διδασκαλία των Μαθηματικών είναι η «ερμηνευτική προσέγγιση». Σ' αυτό το άρθρο αναλύουμε μια πειραματική διδασκαλία όπου ο καθηγητής (ο πρώτος εκ των συγγραφέων) προσπαθεί να εφαρμόσει αυτή την προσέγγιση στη διδασκαλία του θέματος “εκθετικές συναρτήσεις και λογάριθμοι” με μαθητές της τελευταίας τάξης του Ιταλικού Λυκείου (18-19 ετών). Οι ιστορικές πηγές που χρησιμοποιήθηκαν είναι αποσπάσματα από το βιβλίο του Euler Introductio in analysin infinitorum. Οι εμπλεκόμενοι μαθητές είχαν περιορισμένα κίνητρα για τη σπουδή των Μαθηματικών και οι δυσκολίες τους στα Μαθηματικά εμφανίζονται και στην πειραματική μας διδασκαλία. Το γεγονός αυτό επισημαίνει ορισμένα στοιχεία προβληματισμού όσον αφορά στην «ερμηνευτική προσέγγιση», τα οποία συζητούνται σ’ αυτό το άρθρο.

Βιογραφικά Συγγραφέων

Adriano Demattè

Liceo ‘Rosmini’ Trento

Fulvia Furinghetti, University of Genoa

University of Genoa, Italy

Λήψεις

Δημοσίευση

2014-12-19

Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές

Demattè, A., & Furinghetti, F. (2014). History in the Mathematics Laboratory: An Exploratory Study. Επιστήμες Αγωγής, 2014(4), 114–130. https://doi.org/10.26248/edusci.v2014i4.1754