History in the Mathematics Laboratory: An Exploratory Study
DOI:
https://doi.org/10.26248/edusci.v2014i4.1754Λέξεις-κλειδιά:
Διδασκαλία μαθηματικών, Ιστορικές πηγές, Euler, ερμηνευτική προσέγγιση, πειραματική διδασκαλία, περιορισμένα κίνητραΠερίληψη
Σύμφωνα με υπάρχουσες έρευνες ένας τρόπος αξιοποίησης της Ιστορίας στη διδασκαλία των Μαθηματικών είναι η «ερμηνευτική προσέγγιση». Σ' αυτό το άρθρο αναλύουμε μια πειραματική διδασκαλία όπου ο καθηγητής (ο πρώτος εκ των συγγραφέων) προσπαθεί να εφαρμόσει αυτή την προσέγγιση στη διδασκαλία του θέματος “εκθετικές συναρτήσεις και λογάριθμοι” με μαθητές της τελευταίας τάξης του Ιταλικού Λυκείου (18-19 ετών). Οι ιστορικές πηγές που χρησιμοποιήθηκαν είναι αποσπάσματα από το βιβλίο του Euler Introductio in analysin infinitorum. Οι εμπλεκόμενοι μαθητές είχαν περιορισμένα κίνητρα για τη σπουδή των Μαθηματικών και οι δυσκολίες τους στα Μαθηματικά εμφανίζονται και στην πειραματική μας διδασκαλία. Το γεγονός αυτό επισημαίνει ορισμένα στοιχεία προβληματισμού όσον αφορά στην «ερμηνευτική προσέγγιση», τα οποία συζητούνται σ’ αυτό το άρθρο.