Ισοπεριμετρικά Σχήματα στο Δημοτικό Σχολείο: Διδασκαλία με την Αξιοποίηση Ιστορικών Πηγών

Συγγραφείς

  • Ματθαίος Αναστασιάδης Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας
  • Κωνσταντίνος Νικολαντωνάκης Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας

DOI:

https://doi.org/10.26248/edusci.v2014i4.1752

Λέξεις-κλειδιά:

Ιστορία των Μαθηματικών, πρωτογενείς πηγές, ισοπεριμετρικά σχήματα, εμβαδόν, Γεωμετρικοί Χώροι Εργασίας

Περίληψη

Στην έρευνα αυτή χρησιμοποιήθηκαν ένα ιστορικό σημείωμα και δύο πρωτογενείς πηγές, από τη Συναγωγή του Πάππου και τις ιστορίες του Πολύβιου, στο πλαίσιο μιας διδακτικής παρέμβασης για τα ισοπεριμετρικά σχήματα και τις σχέσεις περιμέτρου-εμβαδού. Συμμετέχοντες ήταν 22 μαθητές από ένα τμήμα της ΣΤ’ τάξης. Τα ευρήματα που παρουσιάζονται εδώ προέρχονται από παρατηρήσεις από τη διδασκαλία, από φύλλα εργασίας και από συνεντεύξεις με τους μαθητές. Στα μαθήματα, οι μαθητές έλυσαν προβλήματα βασισμένα στις πηγές. Οι 21 από τους 22 μαθητές έκριναν το πρόβλημα που βασιζόταν στο κείμενο του Πάππου ως πιο ενδιαφέρον σε σχέση με τα συνήθη μαθηματικά προβλήματα. Επιπλέον, βάσει της αξιολόγησης των τριών κειμένων από τους μαθητές, το κείμενο του Πάππου ήταν εκείνο που οι μαθητές άρεσαν περισσότερο. Στο άρθρο εξετάζονται, επίσης, οι δυσκολίες των μαθητών και οι διαφορετικοί τρόποι με τους οποίους επηρέασαν οι πηγές την ανάπτυξη των Γεωμετρικών Χώρων Εργασίας των μαθητών.

Βιογραφικά Συγγραφέων

Ματθαίος Αναστασιάδης, Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας

Κάτοχος Μεταπτυχιακού Διπλώματος, Π.Τ.Δ.Ε.
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας

Κωνσταντίνος Νικολαντωνάκης, Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας

Αναπληρωτής Καθηγητής, Π.Τ.Δ.Ε.
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας

Λήψεις

Δημοσίευση

2014-12-19

Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές

Αναστασιάδης Μ., & Νικολαντωνάκης Κ. (2014). Ισοπεριμετρικά Σχήματα στο Δημοτικό Σχολείο: Διδασκαλία με την Αξιοποίηση Ιστορικών Πηγών. Επιστήμες Αγωγής, 2014(4), 69–91. https://doi.org/10.26248/edusci.v2014i4.1752