Teaching With and About the Nature of Mathematics through the History of Mathematics: Enacting Inquiry Learning in Mathematics

Συγγραφείς

  • Tinne Hoff Kjeldsen Roskilde University

DOI:

https://doi.org/10.26248/edusci.v2014i4.1750

Λέξεις-κλειδιά:

Ιστορία των μαθηματικών, επιστημολογία των μαθηματικών, διερευνητική διδασκαλία και μάθηση, σχέδιο εργασίας προσανατολισμένο στην επεξεργασία προβλημάτων, σχέδιο εργασίας φοιτητών στα μαθηματικά

Περίληψη

Ο σκοπός του παρόντος άρθρου είναι διπλός: 1) να εξετάσει τη συμπεριφορά φοιτητών μαθηματικών (μελλοντικών καθηγητών) που εργάζονται σε ένα περιβάλλον διερευνητικής μάθησης, το οποίο τους παρέχει την δυνατότητα επίγνωσης των αυθεντικών πρακτικών που χρησιμοποιούνται στη μαθηματική επιστήμη. Ειδικότερα διερευνάται το πως μπορούν φοιτητές που δουλεύουν σε ένα τέτοιο περιβάλλον, μέσω της ιστορίας (και της φιλοσοφίας) των μαθηματικών, να διαμορφώσουν τεκμηριωμένη αντίληψη όσον αφορά στην επιστημολογία των μαθηματικών, στο πώς οι μαθηματικοί παράγουν μαθηματική γνώση, στο είδος των ερωτήσεων που οδηγεί την μαθηματική έρευνα και στο πώς η μαθηματική έρευνα επικυρώνεται και αξιολογείται. 2) Να καταδείξει πώς τέτοιοι φοιτητές είναι ικανοί να διδάξουν στο Λύκειο με και περί της φύσης των μαθηματικών εντός ενός ρητά αναστοχαστικού πλαισίου, υπό την έννοια του Fouad Abd-El-Khalick (2013), ενισχύοντας μαθησιακά περιβάλλοντα τα οποία σε κάποιο βαθμό υποστηρίζουν ομοιότητες με αυθεντικές μαθηματικές πρακτικές, δηλαδή, δημιουργώντας περιβάλλοντα διερευνητικής μάθησης όσον αφορά στη μαθηματική επιστήμη.

Βιογραφικό Συγγραφέα

Tinne Hoff Kjeldsen, Roskilde University

IMFUFA, Dept. of Science, Systems, and Models
Roskilde University

Λήψεις

Δημοσίευση

2014-12-19

Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές

Hoff Kjeldsen, T. (2014). Teaching With and About the Nature of Mathematics through the History of Mathematics: Enacting Inquiry Learning in Mathematics. Επιστήμες Αγωγής, 2014(4), 38–55. https://doi.org/10.26248/edusci.v2014i4.1750