Teaching With and About the Nature of Mathematics through the History of Mathematics: Enacting Inquiry Learning in Mathematics
DOI:
https://doi.org/10.26248/edusci.v2014i4.1750Λέξεις-κλειδιά:
Ιστορία των μαθηματικών, επιστημολογία των μαθηματικών, διερευνητική διδασκαλία και μάθηση, σχέδιο εργασίας προσανατολισμένο στην επεξεργασία προβλημάτων, σχέδιο εργασίας φοιτητών στα μαθηματικάΠερίληψη
Ο σκοπός του παρόντος άρθρου είναι διπλός: 1) να εξετάσει τη συμπεριφορά φοιτητών μαθηματικών (μελλοντικών καθηγητών) που εργάζονται σε ένα περιβάλλον διερευνητικής μάθησης, το οποίο τους παρέχει την δυνατότητα επίγνωσης των αυθεντικών πρακτικών που χρησιμοποιούνται στη μαθηματική επιστήμη. Ειδικότερα διερευνάται το πως μπορούν φοιτητές που δουλεύουν σε ένα τέτοιο περιβάλλον, μέσω της ιστορίας (και της φιλοσοφίας) των μαθηματικών, να διαμορφώσουν τεκμηριωμένη αντίληψη όσον αφορά στην επιστημολογία των μαθηματικών, στο πώς οι μαθηματικοί παράγουν μαθηματική γνώση, στο είδος των ερωτήσεων που οδηγεί την μαθηματική έρευνα και στο πώς η μαθηματική έρευνα επικυρώνεται και αξιολογείται. 2) Να καταδείξει πώς τέτοιοι φοιτητές είναι ικανοί να διδάξουν στο Λύκειο με και περί της φύσης των μαθηματικών εντός ενός ρητά αναστοχαστικού πλαισίου, υπό την έννοια του Fouad Abd-El-Khalick (2013), ενισχύοντας μαθησιακά περιβάλλοντα τα οποία σε κάποιο βαθμό υποστηρίζουν ομοιότητες με αυθεντικές μαθηματικές πρακτικές, δηλαδή, δημιουργώντας περιβάλλοντα διερευνητικής μάθησης όσον αφορά στη μαθηματική επιστήμη.