Ανάπτυξη Ερωτηματολογίου για την Μέτρηση της Επαγγελματικής Ικανοποίησης Εκπαιδευτικών [Teacher’s Satisfaction Inventory-(Tsi)]

Συγγραφείς

  • Κ. Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
  • Αθανάσιος Κουστέλιος Πανεπιστήμιο Αιγαίου

DOI:

https://doi.org/10.26248/edusci.v2014i2-3.1746

Λέξεις-κλειδιά:

Eπαγγελματική ικανοποίησηEπαγγελματική ικανοποίηση, εκπαίδευση, παραγοντική εγκυρότητα, Εξισώσεις Δομικών μοντέλων

Περίληψη

This research had three aims: apply all the appropriate procedures that led to the development of Teacher Satisfaction Inventory (TSI); verify the reliability and examine TSI's factorial validity; assess the level of educators’ satisfaction of their job. Random sample (n=429) was collected of elementary and secondary Greek school educators. Explanatory and Confirmatory Factor Analysis (EFA-CFA) was conducted to prove the factorial validity of TSI, and descriptive analysis to understand the level of educators’ satisfaction. The findings of this study revealed that a multidimensional first-order 5-factor model fits well to the data and the educators were found to be high satisfied of their job. The majority of instruments seem to appear several methodological problems. The TSI fills the gap that previous instruments failed to do, provide a validated measure. Suggestions for future research and limitations of findings are drawn.

Βιογραφικά Συγγραφέων

Κ., Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας

Διδάκτωρ
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας

Αθανάσιος Κουστέλιος, Πανεπιστήμιο Αιγαίου

Καθηγητής
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας

Λήψεις

Δημοσίευση

2014-09-30

Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές

Γκόλια Α., & Κουστέλιος Α. (2014). Ανάπτυξη Ερωτηματολογίου για την Μέτρηση της Επαγγελματικής Ικανοποίησης Εκπαιδευτικών [Teacher’s Satisfaction Inventory-(Tsi)]. Επιστήμες Αγωγής, 2014(2-3), 179–214. https://doi.org/10.26248/edusci.v2014i2-3.1746

Τεύχος

Ενότητα

Άρθρα

Τα περισσότερο διαβασμένα άρθρα του ίδιου συγγραφέα(s)