Τυπολογία των Ελλήνων Εκπαιδευτικών που Κατέχουν Μεταπτυχιακό Τίτλο Σπουδών

Συγγραφείς

  • Ν. Πανεπιστήμιο Αιγαίου
  • Χρυσή Βιτσιλάκη Πανεπιστήμιο Αιγαίου
  • Πέρσα Φώκιαλη Πανεπιστήμιο Αιγαίου

DOI:

https://doi.org/10.26248/edusci.v2014i2-3.1744

Λέξεις-κλειδιά:

Τυπολογία εκπαιδευτικών, ανάπτυξη εκπαιδευτικών, μεταπτυχιακές σπουδές, απόδοση επένδυσης στην εκπαίδεση

Περίληψη

The present study develpos a typology of Greek teachers with master degrees in primary education. At first, there is an outline of the theoretical framework which emerges from the relevant international literature and then is presented part of the results of an empirical research concerning the contribution of master studies in the whole development of Greek teachers in primary education. From this data quantitative analysis of this research a typology of teachers has been drawn: (a) the group of “Sceptical” teachers, (b) the group of “Dissapointed” teachers, and (c) the group of “Content” teachers.

Βιογραφικά Συγγραφέων

Ν. , Πανεπιστήμιο Αιγαίου

Δρ. 
Πανεπιστημίου Αιγαίου

Χρυσή Βιτσιλάκη, Πανεπιστήμιο Αιγαίου

Καθηγήτρια 
Πανεπιστημίου Αιγαίου

Πέρσα Φώκιαλη, Πανεπιστήμιο Αιγαίου

Αν. Καθηγήτρια
Πανεπιστημίου Αιγαίου

Λήψεις

Δημοσίευση

2014-09-30

Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές

Σαρβανάκη Β., Βιτσιλάκη Χ., & Φώκιαλη Π. (2014). Τυπολογία των Ελλήνων Εκπαιδευτικών που Κατέχουν Μεταπτυχιακό Τίτλο Σπουδών. Επιστήμες Αγωγής, 2014(2-3), 159–177. https://doi.org/10.26248/edusci.v2014i2-3.1744

Τεύχος

Ενότητα

Άρθρα