Επιμόρφωση και Μέθοδος Project: Διερεύνηση των Απόψεων των Εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

Συγγραφείς

  • Ελευθερία Αργυροπούλου Πανεπιστήμιο Κρήτης
  • Μαρία Μάγκλαρη

DOI:

https://doi.org/10.26248/edusci.v2015i2.1717

Λέξεις-κλειδιά:

Επιμόρφωση, εκπαιδευτική αλλαγή, επιμορφωτικές ανάγκες, μέθοδος project, καινοτομία

Περίληψη

This research attempts to investigate what secondary-education professors think about the "project" method, the necessity for further education and their educational needs and preferences. The research used a qualitative approach through semi-structured interviews of a convenience sample. After analyzing the interviews taken we find that professors are in favor of the educational change and that they value further education They express their educational needs, concerning teaching methods and they prefer further education within school with the use of experiental learning methods.

Βιογραφικά Συγγραφέων

Ελευθερία Αργυροπούλου, Πανεπιστήμιο Κρήτης

Επίκουρη Καθηγήτρια
Πανεπιστημίου Κρήτης

Μαρία Μάγκλαρη

Φιλόλογος
Μάστερ στην Εκπαίδευση

Λήψεις

Δημοσίευση

2015-06-30

Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές

Αργυροπούλου Ε., & Μάγκλαρη Μ. (2015). Επιμόρφωση και Μέθοδος Project: Διερεύνηση των Απόψεων των Εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Επιστήμες Αγωγής, 2015(2), 140–153. https://doi.org/10.26248/edusci.v2015i2.1717

Τεύχος

Ενότητα

Άρθρα