Ένταξη Θεατρικών Τεχνικών σε Μαθησιακό Πλαίσιο: Αυθεντική Αξιολόγηση Μαθησιακών Στόχων

Συγγραφείς

  • Σίμος Παπαδόπουλος Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης

DOI:

https://doi.org/10.26248/edusci.v2015i2.1709

Λέξεις-κλειδιά:

Αυθεντική αξιολόγηση, αυτοαξιολόγηση, θεατρικές τεχνικές, θεατροπαιδαγωγικοί στόχοι, μαθησιακοί στόχοι

Περίληψη

When the drama conventions are integrated with the learning context, they can transform the dramatic context into teaching-learning one. The dramatic activities are organized basically upon the learning objectives, creating an excellent environment for the authentic assessment’s application. The paper’s aim is to enquire the process of dramatic - pedagogical activities’ assessment in the teaching environment. In the beginning, the article refers to the dramatic conventions and their importance in learning procedure. Then, a complete dramatic- pedagogical model of learning assessment (bodily-scenic expression, communication, cognition, psycho- dynamic creation) is proposed, where the teacher chooses the objectives which are considered to be more appropriate, according to the kind and the context of the dramatic- learning activities. Finally, there is a description of the conventions used for the activities’ assessment (self- assessment, conversation- reflection, rubric and students’ portfolio).

Βιογραφικό Συγγραφέα

Σίμος Παπαδόπουλος, Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης

Λέκτορας Θεατρολογίας, ΠΤΔΕ
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης

Λήψεις

Δημοσίευση

2015-06-30

Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές

Παπαδόπουλος Σ. (2015). Ένταξη Θεατρικών Τεχνικών σε Μαθησιακό Πλαίσιο: Αυθεντική Αξιολόγηση Μαθησιακών Στόχων. Επιστήμες Αγωγής, 2015(2), 06–21. https://doi.org/10.26248/edusci.v2015i2.1709

Τεύχος

Ενότητα

Άρθρα