Πρακτικές γραμματισμού και γλωσσικές χρήσεις σε δίγλωσσες έφηβες στην Κύπρο
DOI:
https://doi.org/10.26248/edusci.v2015i4.1657Λέξεις-κλειδιά:
Πρακτικές γραμματισμού, γλωσσικές χρήσεις, τυπικές και άτυπες πρακτικές γραμματισμού, γλωσσικές στάσεις, γλωσσικές επιλογές, εγγράμματη και πολύγλωσση ταυτότηταΠερίληψη
Το παρόν άρθρο παρουσιάζει και περιγράφει τις πρακτικές γραμματισμού και τις γλωσσικές χρήσεις τεσσάρων δίγλωσσων εφήβων που ζουν στην Κύπρο, όπως μελετήθηκαν στα πλαίσια μεταπτυχιακής διπλωματικής εργασίας του Πανεπιστημίου Κύπρου. Η μελέτη περίπτωσης επικεντρώνεται στις πρακτικές γραμματισμού εκτός σχολείου, όπως προκύπτουν από δεδομένα συνεντεύξεων, παρατηρήσεων και σημειώσεων πεδίου, ερωτηματολογίων και ψηφιακών κειμένων. Πιο συγκεκριμένα, μελετούνται κείμενα του εξωσχολικού περιβάλλοντος των τεσσάρων κοριτσιών, οι ψηφιακές κοινότητες στις οποίες αλληλεπιδρούν, οι στάσεις και οι αξίες τους απέναντι στις γλωσσικές ποικιλίες που επιλέγουν όπως τις εκφράζουν οι ίδιες στις αφηγήσεις τους, ενώ παράλληλα αναδεικνύεται μέσα από τους άξονες που προαναφέρονται η αλληλεπίδραση της εγγράμματης και της γλωσσικής/πολύγλωσσης ταυτότητάς τους, όπως διαμορφώνεται μέσω των πρακτικών γραμματισμού, της γλωσσικής τους χρήσης και των γλωσσικών τους στάσεων.