Οι αντιλήψεις των διευθυντών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για την ένταξη προσφύγων μαθητών στα ελληνικά σχολεία
DOI:
https://doi.org/10.26248/edusci.v2023i1.1649Λέξεις-κλειδιά:
πρόσφυγες, κοινωνική ένταξη, διευθυντές σχολείων, εμπόδια, διευκολυντικοί παράγοντες, εκπαίδευσηΠερίληψη
Ο στόχος της έρευνας ήταν να αναγνωριστούν οι παράγοντες που εμποδίζουν και διευκολύνουν την ένταξη των προσφύγων μαθητών στο εκπαιδευτικό σύστημα της Ελλάδας. Διεξήχθησαν συνεντεύξεις με δέκα διευθυντές δημόσιων σχολείων της Αθήνας, οι οποίοι μοιράστηκαν τις εμπειρίες και τις απόψεις τους σχετικά με τη διαδικασία ένταξης των προσφύγων στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα. Στην έρευνα συμμετείχαν σχολεία από όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης (προσχολική εκπαίδευση μέχρι επαγγελματικά λύκεια). Οι συνεντεύξεις μεταγράφηκαν και υποβλήθηκαν σε θεματική ανάλυση. Τα αποτελέσματα περιλάμβαναν τις απόψεις των διευθυντών σχετικά με τους παράγοντες που μπορούν να εμποδίσουν ή να διευκολύνουν τη διαδικασίας ένταξης, όπως τη γλώσσα, τη συμμετοχή των γονέων, τις πολιτισμικές διαφορές, καθώς και τις γνώσεις των διευθυντών σχετικά με το δικό τους ρόλο, αποκαλύπτοντας μια αντίληψη ότι το σχολείο αντανακλά πτυχές της κοινωνικής τους ταυτότητας. Ημελέτηπραγματοποιήθηκεστοπλαίσιοτουέργου UNINTEGRA (Universities leading full and stepwise approach to the integration of refugees, AMIF 2017-2019).