Οι αντιλήψεις των διευθυντών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για την ένταξη προσφύγων μαθητών στα ελληνικά σχολεία

Συγγραφείς

  • Liza Mavromara Πανεπιστήμιο Αθηνών
  • Patricia Gerakopoulou Πανεπιστήμιο Αθηνών
  • Nicolas Christakis Πανεπιστήμιο Αθηνών

DOI:

https://doi.org/10.26248/edusci.v2023i1.1649

Λέξεις-κλειδιά:

πρόσφυγες, κοινωνική ένταξη, διευθυντές σχολείων, εμπόδια, διευκολυντικοί παράγοντες, εκπαίδευση

Περίληψη

Ο στόχος της έρευνας ήταν να αναγνωριστούν οι παράγοντες που εμποδίζουν και διευκολύνουν την ένταξη των προσφύγων μαθητών στο εκπαιδευτικό σύστημα της Ελλάδας. Διεξήχθησαν συνεντεύξεις με δέκα διευθυντές δημόσιων σχολείων της Αθήνας, οι οποίοι μοιράστηκαν τις εμπειρίες και τις απόψεις τους σχετικά με τη διαδικασία ένταξης των προσφύγων στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα. Στην έρευνα συμμετείχαν σχολεία από όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης (προσχολική εκπαίδευση μέχρι επαγγελματικά λύκεια). Οι συνεντεύξεις μεταγράφηκαν και υποβλήθηκαν σε θεματική ανάλυση. Τα αποτελέσματα περιλάμβαναν τις απόψεις των διευθυντών σχετικά με τους παράγοντες που μπορούν να εμποδίσουν ή να διευκολύνουν τη διαδικασίας ένταξης, όπως τη γλώσσα, τη συμμετοχή των γονέων, τις πολιτισμικές διαφορές, καθώς και τις γνώσεις των διευθυντών σχετικά με το δικό τους ρόλο, αποκαλύπτοντας μια αντίληψη ότι το σχολείο αντανακλά πτυχές της κοινωνικής τους ταυτότητας. Ημελέτηπραγματοποιήθηκεστοπλαίσιοτουέργου UNINTEGRA (Universities leading full and stepwise approach to the integration of refugees, AMIF 2017-2019).

Βιογραφικά Συγγραφέων

Liza Mavromara, Πανεπιστήμιο Αθηνών

National and Kapodistrian University of Athens: CoMePsy Lab
liza.mavromara@gmail.com

Patricia Gerakopoulou, Πανεπιστήμιο Αθηνών

National and Kapodistrian University of Athens: CoMePsy Lab
patgeraki@media.uoa.gr

Nicolas Christakis, Πανεπιστήμιο Αθηνών

National and Kapodistrian University of Athens: CoMePsy Lab
nicolchri@media.uoa.gr

Λήψεις

Δημοσίευση

2023-03-14

Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές

Mavromara, L., Gerakopoulou, P., & Christakis, N. (2023). Οι αντιλήψεις των διευθυντών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για την ένταξη προσφύγων μαθητών στα ελληνικά σχολεία. Επιστήμες Αγωγής, 2023(1), 202–222. https://doi.org/10.26248/edusci.v2023i1.1649

Τεύχος

Ενότητα

Άρθρα