Χαρακτηριστικά της οικογένειας μαθητών με δυσλεξία και πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση
DOI:
https://doi.org/10.26248/edusci.v2023i1.1647Λέξεις-κλειδιά:
δυσλεξία, οικογένεια, υποστήριξη, πρόσβαση, πανεπιστήμιοΠερίληψη
Οι μαθητές με δυσλεξία συχνά παρουσιάζουν χαμηλές ακαδημαϊκές επιδόσεις και μικρότερο ποσοστό επιτυχίας στις εξετάσεις εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση σε σχέση με τους τυπικά αναπτυσσόμενους μαθητές. Τα κοινωνικο-οικονομικά χαρακτηριστικά της οικογένειας συνδέονται με τη γνωστική ανάπτυξη των παιδιών όμως δεν έχει διερευνηθεί κατά πόσο αυτά τα χαρακτηριστικά επηρεάζουν την εκπαιδευτική πορεία των μαθητών με δυσλεξία. Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η διερεύνηση των χαρακτηριστικών της οικογένειας μαθητών με δυσλεξία και πώς αυτά επηρεάζουν την πιθανότητα συνέχισης σπουδών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Συμμετείχαν 74 άτομα με διάγνωση δυσλεξίας και Μ.Ο. ηλικίας 19,5 έτη. Για την συλλογή των δεδομένων σχεδιάστηκε ένα ερωτηματολόγιο και επιπλέον στοιχεία συγκεντρώθηκαν μέσω συνέντευξης. Από την ανάλυση των δεδομένων προέκυψε ότι το οικογενειακό περιβάλλον είναι υποστηρικτικό και περισσότερο υποστηρικτικοί φαίνεται να είναι οι γονείς πανεπιστημιακής εκπαίδευσης εν αντιθέσει με εκείνους που έχουν ολοκληρώσει μόνο την υποχρεωτική εκπαίδευση, καθώς τα παιδιά τους παρουσιάζουν χαμηλότερες επιδόσεις και μικρότερο ποσοστό επιτυχίας στις εισαγωγικές εξετάσεις για το πανεπιστήμιο.