Μία Συγκριτική Μελέτη των Μαθησιακών Αποτελεσμάτων από τη Χρήση Βίντεο 360°

Συγγραφείς

  • Εμμανουήλ Φωκίδης Πανεπιστήμιο Αιγαίου

DOI:

https://doi.org/10.26248/edusci.v2022i3.1639

Λέξεις-κλειδιά:

βίντεο 360°, δημοτικό σχολείο, διασκέδαση, εμβύθιση, μάθηση

Περίληψη

Η πρόοδος της τεχνολογίας προσφέρει διαρκώς νέα εργαλεία που μπορούν να χρησιμοποιηθούν στο σχολικό περιβάλλον. Ένα τέτοιο εργαλείο είναι τα βίντεο 360°. Αν και το εκπαιδευτικό τους δυναμικό υποστηρίζεται από αρκετούς ερευνητές, υπάρχουν σχετικά περιορισμένα εμπειρικά δεδομένα που να θεμελιώνουν αυτόν τον ισχυρισμό, ειδικά στις μικρές ηλικίες. Η μελέτη παρουσιάζει τα αποτελέσματα ενός πιλοτικού προγράμματος στο οποίο εξήντα δύο μαθητές της Ε' τάξης του δημοτικού σχολείου χρησιμοποίησαν συμβατικά βίντεο αλλά και βίντεο 360° τα οποία προβλήθηκαν είτε σε υπολογιστή είτε χρησιμοποιώντας head mounted displays (HMDs) χαμηλού κόστους και συγκρίθηκαν τα μαθησιακά αποτελέσματα. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι τα βίντεο 360° χρησιμοποιώντας HMDs χαμηλού κόστους, τους βοήθησαν να αποκτήσουν περισσότερες γνώσεις. Ωστόσο, παρότι η διαφορά ήταν στατιστικά σημαντική, το μέγεθος της επίδρασης ήταν μικρό προς μέτριο, σε σχέση με τα βίντεο 360ο που προβλήθηκαν σε υπολογιστή. Επίσης, τα βίντεο 360° που προβλήθηκαν με τη χρήση HMDs χαμηλού κόστους, παρείχαν μία πιο εμβυθιστική και ευχάριστη μαθησιακή εμπειρία. Από την άλλη, οι συσκευές χαμηλού κόστους, θεωρήθηκαν το περισσότερο δύσχρηστο μέσο. Συνολικά, ενώ τα αποτελέσματα υποστηρίζουν την υπόθεση ότι τα βίντεο 360o παρέχουν θετικές μαθησιακές εμπειρίες, υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης και απαιτείται περαιτέρω έρευνα.

Βιογραφικό Συγγραφέα

Εμμανουήλ Φωκίδης, Πανεπιστήμιο Αιγαίου

Πανεπιστήμιο Αιγαίου
fokides@aegean.gr

Λήψεις

Δημοσίευση

2022-11-10

Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές

Φωκίδης Ε. (2022). Μία Συγκριτική Μελέτη των Μαθησιακών Αποτελεσμάτων από τη Χρήση Βίντεο 360°. Επιστήμες Αγωγής, 2022(3), 189–210. https://doi.org/10.26248/edusci.v2022i3.1639

Τεύχος

Ενότητα

Άρθρα