Αξιολόγηση της Αποκέντρωσης των Περιφερειακών Υπηρεσιών Διοίκησης της Εκπαίδευσης από το 2000 έως Σήμερα

Συγγραφείς

  • Ι. Πανεπιστήμιο Αθηνών

DOI:

https://doi.org/10.26248/edusci.v2022i3.1637

Λέξεις-κλειδιά:

εκπαιδευτική αποκέντρωση, διοικητικές λειτουργίες, νέα δημόσια διοίκηση, αποσυγκέντρωση

Περίληψη

Το παρόν άρθρο αξιολογεί την πορεία αποκέντρωσης της εκπαιδευτικής διοίκησης κατά την τελευταία εικοσαετία μέσα από τη μελέτη της οργάνωσης και λειτουργίας της κεντρικής διοίκησης σε σχέση με τις περιφερειακές και τοπικές υπηρεσίες. Στο πρώτο μέρος παρουσιάζεται συνοπτικά η λειτουργία του εκπαιδευτικού συστήματος, μέσα από την οποία αναδεικνύονται οι παράγοντες που καθιστούν αναγκαία την αποκέντρωσή του και ακολουθεί μία σύντομη ιστορική επισκόπηση της αποκέντρωσης της εκπαίδευσης στην Ελλάδα από το 2000 έως σήμερα. Στο δεύτερο μέρος παρουσιάζονται τα αποτελέσματα ποιοτικής έρευνας (ανάλυσης περιεχομένου) αντιπροσωπευτικού δείγματος εγκυκλίων της κεντρικής διοίκησης (Υπουργείο Παιδείας), που εκδόθηκαν καθόλη τη διάρκεια του εν λόγω διαστήματος, με τις οποίες δίνονται οδηγίες στις περιφερειακές υπηρεσίες για την υλοποίηση της εκπαιδευτικής πολιτικής. Η έρευνα καταλήγει σε σημαντικά αποτελέσματα για τη δυναμική που έχει αναπτυχθεί στο σύστημα, κατά το προαναφερόμενο χρονικό διάστημα, όσον αφορά στην πορεία της οργάνωσής του, εστιάζοντας στις λειτουργίες διοίκησης (προγραμματισμός, οργάνωση, διεύθυνση και έλεγχος) των περιφερειακών υπηρεσιών και τις ελλείψεις βασικών χαρακτηριστικών του αποκεντρωτικού προτύπου που εντοπίζονται σ’ αυτές.

Βιογραφικό Συγγραφέα

Ι., Πανεπιστήμιο Αθηνών

Υποψήφια διδάκτορας
Παιδαγωγικό Τμήμα Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Φιλοσοφικής Σχολής, ΕΚΠΑ
parouni@gmail.com

Λήψεις

Δημοσίευση

2022-11-10

Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές

Ρούνη Π. (2022). Αξιολόγηση της Αποκέντρωσης των Περιφερειακών Υπηρεσιών Διοίκησης της Εκπαίδευσης από το 2000 έως Σήμερα. Επιστήμες Αγωγής, 2022(3), 154–176. https://doi.org/10.26248/edusci.v2022i3.1637

Τεύχος

Ενότητα

Άρθρα