Οι απόψεις των διευθυντών Δημοτικών Σχολείων για την τηλεκπαίδευση κατά την περίοδο του Covid-19
DOI:
https://doi.org/10.26248/.v2022i2.1611Λέξεις-κλειδιά:
Σχολική εξ αποστάσεως εκπαίδευση, Covid-19, Διευθυντές, Οργάνωση, Διαχείριση κρίσεωνΠερίληψη
Η παρούσα εμπειρική έρευνα αποτελεί διερεύνηση των απόψεων των σχολικών ηγετών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, σχετικά με την τηλεκπαίδευση που εφαρμόστηκε για την άμεση στήριξη των εκπαιδευτικών αναγκών του μαθητικού πληθυσμού, μετά το κλείσιμο των σχολικών μονάδων εξαιτίας της πρωτοφανούς εξάπλωσης του κορονοϊού Covid-19. Οι απόψεις των διευθυντών των Δημοτικών Σχολείων ερευνήθηκαν με ημιδομημένες συνεντεύξεις, οι οποίες επικεντρώθηκαν στις προσπάθειες που έκαναν οι διευθυντές για να οργανώσουν την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, στις δυσκολίες που αντιμετώπισαν κατά την εφαρμογή της και στις προτάσεις τους για τη βελτίωση τής κατάστασης, όσον αφορά στην αποτελεσματικότερη στήριξη των εκπαιδευτικών και μαθησιακών αναγκών. Τα αποτελέσματα της έρευνας ανέδειξαν τον αιφνιδιασμό της εκπαιδευτικής κοινότητας αναφορικά με την απόφαση υλοποίησης της τηλεκπαίδευσης, αφού ήταν κάτι το οποίο έλαβε χώρα, χωρίς να υπάρχει ούτε κατάλληλη προετοιμασία και επιμόρφωση, αλλά ούτε και εξοικείωση με την εφαρμογή ανάλογων πρακτικών. Παρ’όλ’ αυτά, όλοι οι συμμετέχοντες σχολικοί διευθυντές θεώρησαν την τηλεκπαίδευση ως ένα δυναμικό εναλλακτικό εργαλείο σε περιόδους κρίσης, ώστε να μην αποκοπούν οι μαθητές από την επαφή με το σχολείο. Για να μεγιστοποιηθούν τα μαθησιακά αποτελέσματα της τηλεκπαίδευσης, οι διευθυντές προτείνουν να μεριμνήσει η πολιτεία, ώστε να δοθεί η κατάλληλη τεχνολογική υποστήριξη και ηλεκτρονικός εξοπλισμός στους μαθητές, καθώς και να επιμορφωθεί το εκπαιδευτικό προσωπικό, όσον αφορά στις διευρυμένες δυνατότητες της χρήσης των νέων τεχνολογιών στην τηλεκπαίδευση.