Ενίσχυση Σχολικής Φοίτησης Μαθητών/Μαθητριών με Ανομοιογενές Πολιτισμικό Υπόβαθρο
DOI:
https://doi.org/10.26248/.v2022i2.1608Λέξεις-κλειδιά:
Διαπολιτισμική εκπαίδευση, πολιτικές ένταξης, ενίσχυση σχολικής φοίτησηςΠερίληψη
Η ελληνική κοινωνία έχει εξελιχθεί σε «πολιτισμικό μωσαϊκό», επιφέροντας αλλαγές στο συσχετισμό δυνάμεων αλλά και στην κοινωνική συμβίωση. Ο αποκλεισμός κοινωνικών ομάδων με ανομοιογενές πολιτισμικό υπόβαθρο από την ισότιμη πρόσβασή τους σε αγαθά και πόρους της σύγχρονης κοινωνίας εξακολουθεί να είναι παρών, με αποτέλεσμα να παρεμποδίζεται σοβαρά η ένταξή τους στο κοινωνικό και εκπαιδευτικό γίγνεσθαι. Η άρση των αποκλεισμών αποτελεί πρόκληση για τη σύγχρονη εκπαιδευτική πολιτική των ευρωπαϊκών χωρών, και φυσικά για την Ελλάδα. Στο άρθρο μελετώνται οι στρατηγικές αποτελεσματικής ένταξης των μαθητών/μαθητριών με ανομοιογενές πολιτιστικό υπόβαθρο στο εκπαιδευτικό σύστημα, με άμεσο στόχο τη μείωση της σχολικής διαρροής και αποτυχίας και απώτερο σκοπό την άρση του σχολικού και κοινωνικού αποκλεισμού. Υπό αυτό το πρίσμα, η παρούσα έρευνα αποσκοπεί να σκιαγραφήσει την υφιστάμενη εκπαιδευτική κατάσταση των παιδιών Ρομά στην περιοχή του Ασπροπύργου και κυρίως να αναδείξει τους παράγοντες που συμβάλλουν στην ενίσχυση της τακτικότητας της φοίτησης των μαθητών/μαθητριών στην περιοχή.