Η Γραμματική Κατηγορία της Έγκλισης στα Εγχειρίδια του Δημοτικού Σχολείου: Περιγραφή, Αξιολόγηση και Διδακτικές Προτάσεις

Συγγραφείς

  • Δέσποινα Κουρέτση

DOI:

https://doi.org/10.26248/.v2022i2.1606

Λέξεις-κλειδιά:

Έγκλιση, γραμματική, σχολικά εγχειρίδια, Δημοτικό σχολείο, διδακτικές προτάσεις

Περίληψη

Η παρούσα εργασία ασχολείται με την περιγραφή του γραμματικού φαινομένου της Έγκλισης, όπως αυτή αποτυπώνεται στις σύγχρονες γλωσσολογικές μελέτες, τη σχολική γραμματική και τα εγχειρίδια του μαθήματος της Γλώσσας στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Παρουσιάζει τα σημαντικότερα πορίσματα της επιστήμης της γλωσσολογίας σχετικά με την Έγκλιση, εστιάζοντας στα μορφικά της χαρακτηριστικά, χωρίς να επεκτείνεται στα σημασιολογικά και υφολογικά χαρακτηριστικά, τα οποία συνθέτουν την έννοια της τροπικότητας. Ακόμη, η εργασία περιγράφει την παρουσία της Έγκλισης στη σχολική γραμματική και τα σχολικά εγχειρίδια και επιχειρεί να την αντιμετωπίσει κριτικά. Τέλος, η παρούσα εργασία προτείνει ιδέες για διδακτική αξιοποίηση της γραμματικής κατηγορίας της Έγκλισης στο Δημοτικό σχολείο, σύμφωνα με τα πορίσματα των σύγχρονων γλωσσολογικών μελετών.

Βιογραφικό Συγγραφέα

Δέσποινα Κουρέτση

Δασκάλα γενικής και ειδικής εκπαίδευσης,
Μed Ειδικής Αγωγής (ΕΚΠΑ),
μεταπτυχιακή φοιτήτρια ΜΑ Γλωσσολογίας (ΕΑΠ)

Λήψεις

Δημοσίευση

2022-06-23

Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές

Κουρέτση Δ. (2022). Η Γραμματική Κατηγορία της Έγκλισης στα Εγχειρίδια του Δημοτικού Σχολείου: Περιγραφή, Αξιολόγηση και Διδακτικές Προτάσεις. Επιστήμες Αγωγής, 2022(2), 103–126. https://doi.org/10.26248/.v2022i2.1606

Τεύχος

Ενότητα

Άρθρα