Διδασκαλία Μεταξύ Ομότιμων στο Πανεπιστήμιο: Μελέτη για την Κοινωνική Αλληλεπίδραση των «Φροντιστηριακών Δασκάλων» και των «Μαθητών/Μαθητριών»

Συγγραφείς

  • Μαρία Μουμουλίδου Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης
  • Βασιλική Πλιόγκου Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας
  • Κώστας Καραδημητρίου Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης

DOI:

https://doi.org/10.26248/.v2022i1.1578

Λέξεις-κλειδιά:

Διδασκαλία με ομότιμους, εκπαιδευτικές πρακτικές, θεματική ανάλυση, κοινωνικές αλληλεπιδράσεις, Τριτοβάθμια Εκπαίδευση

Περίληψη

Στο παρόν άρθρο διερευνήθηκε η Διδασκαλία μεταξύ Ομότιμων (ΔμΟ) στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση στο πλαίσιο ενός προπτυχιακού μαθήματος σε Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης. Συμμετείχαν δεκαέξι φοιτητές/φοιτήτριες, εκ των οποίων οι επτά με το ρόλο του ‘δασκάλου/ας’ και οι εννέα του ‘μαθητή/μαθήτριας’. Σκοπός ήταν η ανάδειξη και η μελέτη της εξέλιξης στο χρόνο των κοινωνικών αλληλεπιδράσεων και των μορφών τους ως παράγοντα γνωστικής προόδου. Για την έρευνα χρησιμοποιήθηκε ποιοτική μεθοδολογία που περιλάμβανε ως εργαλεία συλλογής δεδομένων ερωτηματολόγια και συμμετοχική παρατήρηση, η ανάλυση των οποίων ήταν θεματική. Τα αποτελέσματα ανέδειξαν πλήθος κοινωνικών αλληλεπιδράσεων μεταξύ των ‘δασκάλων’ και ‘μαθητών’, όπως υποστηρικτική προσωπική σχέση, συμβουλευτική, κοινή επίλυση γνωστικών και μεθοδολογικών προβλημάτων, καθώς και ποικιλία εκπαιδευτικών πρακτικών από τις ‘δασκάλες’, με αποτέλεσμα τη γνωστική πρόοδο στους/στις ‘μαθητές/μαθήτριες’.

Βιογραφικά Συγγραφέων

Μαρία Μουμουλίδου, Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης

Αναπληρώτρια Καθηγήτρια
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης

Βασιλική Πλιόγκου, Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας

Επίκουρη Καθηγήτρια
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας

Κώστας Καραδημητρίου, Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης

Επίκουρος Καθηγητής
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης

Λήψεις

Δημοσίευση

2022-02-25

Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές

Μουμουλίδου Μ., Πλιόγκου Β., & Καραδημητρίου Κ. (2022). Διδασκαλία Μεταξύ Ομότιμων στο Πανεπιστήμιο: Μελέτη για την Κοινωνική Αλληλεπίδραση των «Φροντιστηριακών Δασκάλων» και των «Μαθητών/Μαθητριών». Επιστήμες Αγωγής, 2022(1), 135–164. https://doi.org/10.26248/.v2022i1.1578

Τεύχος

Ενότητα

Άρθρα